همدان - معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ترسیم سیمای جرایم تخصصی اطفال و نوجوانان برای اولین بار درکشورخبر داد.

ترسیم سیمای جرایم تخصصی اطفال و نوجوانان برای اولین بار درکشور

به گزارش قدس آنلاین دکتر عباس نجفی،صبح دوشنبه در جلسه شورای نظام مشاوره اطفال اظهار کرد: نظام مشاوره دادگاه‌های اطفال و نوجوانان درسال گذشته بواسطه عملکرد خوب مشاورین و کارشناسان برنامه شاهد ارتقاء ۳۵۰درصدی پرونده مشاوره نسبت به سال قبل بودیم.

 نجفی افزود: در سال ۹۹ در راستای بررسی چگونگی اجرای شیوه‌نامه ارائه خدمات مشاورین درمحاکم اطفال و نوجوانان از سوی قوه قضائیه، از تمامی حوزه‌های قضایی توسط تیم پایش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بازدید بعمل آمد و توسط روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی ابعاد ضرورت و نحوه اجرای شیوه‌نامه مذکورمورد پیگیری واقع شد در سالجاری نیز این پایش‌ها هر شش ماه یکبار صورت بگیرد همچنین براساس نتایج تیم پایش از قضات، کارکنان و مشاورین برتر این حوزه نیز درهفته قوه قضائیه تقدیر بعمل آید.

 وی ادامه داد: بخشی از شیوه‌نامه ارائه خدمات مشاورین در محاکم اطفال و نوجوانان از سوی قوه قضائیه هنوز اجراء نشده است که نیازمند پیگیری و اهتمام تمامی اعضاء شورای مشورتی است همچنین به صورت مستمر باید جلسات آموزشی ویژه مشاورین محاکم اطفال نیز برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.