۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 753655

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه شنبه چهارم خرداد در جنوب غرب کشور و در سه روز آینده در برخی نقاط استان‌ تهران، احتمال وزش باد و وقوع گرد و خاک وجود دارد.

وزش باد و گرد و غبار در راه تهران

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بعد از ظهر امروز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و بروز گرد و خاک در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، همچنین ارتفاعات کرمان، استان های ساحلی خزر و شمال استان‌های تهران، البرز، سمنان و قزوین پیش بینی می شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده چهارم خرداد با تشدید ناپایداری ها بارش در مناطقی که ذکر شد شدت می یابد، همچنین در استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان، همدان، شمال فارس، مرکزی، قم، غرب خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال و شرق خوزستان بارش خواهیم داشت.

وی گفت: شدت بارش ها روز آینده در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان و اردبیل خواهد بود و احتمال ریزش تگرگ در این استان‌ها وجود دارد.

اصغری اظهار کرد: روز چهارشنبه پنجم خرداد در سواحل شمالی کشور، شمال غرب و شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات استان‌های یزد، کرمان و اصفهان بارش خواهیم داشت که شدت بارش ها در استان مازندران خواهد بود.

وی اظهار کرد: در استان هایی که ذکر شد بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، وقوع صاعقه و برق گرفتگی، وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر عمومی، خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و خسارت به محصولات کشاورزی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در این راستا توصیه می شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و مناطق مستعدِ وقوع صاعقه به ویژه در ساعات بعداز ظهر و احتیاط در چرای دام ها در مراتع و در مجاورت رودخانه ها و مسیل ها در برابر صاعقه در دستور کار باشد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روز پنج شنبه ششم خرداد در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت و این شرایط جوی روز جمعه در اردبیل و ارتفاعات مازندران حاکم است.

اصغری اظهار کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری وزش باد شدید گاهی گرد و خاک در شرق کشور خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه شنبه در جنوب غرب کشور و در سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های تهران، احتمال وزش باد و وقوع گرد و خاک وجود دارد.

وی اظهار کرد: دریای خزر از امروز تا پنج شنبه ۶ خرداد مواج خواهد بود، همچنین شرق دریای عمان تا پایان هفته مواج است.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری در برخی ساعات افزایش ابر گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۱ و ۲۱ درجه خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.