رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه نشستی را با روسای فدراسیون های المپیکی برگزار کرد.

نشست روسای فدرسیون ها با نوبخت/ درخواست از دولت برای توجه بیشتر به ورزش

به گزارش قدس آنلاین نشست محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه و مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک با روسای فدراسیون‌های المپیکی در هتل المپیک مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

* صالحی امیری:  فدراسیونها در مرداد کام ملت را شیرین می‌کنند

رضا صالحی امیری در این نشست خطاب به نوبخت گفت: مطمئن باشید افرادی که در این نشست هستند مرداد ماه کام ملت را شیرین می کنند. مطمئن باشید که جامعه ورزش قدردان شما هستند چون مطالبات ما را همیشه پاسخ داده اید. از سلطانی فر برای تلاششان در جهت رشد و توسعه ورزش ایران زمین تشکر ویژه دارم. ما شهادت می دهیم مجموعه وزارت ورزش و مدیران آن تمام تلاش و هدف گذرای خود را برای اعتلای ورزش ایران کردند. ما می توانیم امروز ادعا کنیم ورزش ایران یعنی وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها و همه نهادهای ورزشی در وفاق کامل هستند.

صالحی امیری همچنین گفت: امروز اگر ما موفقیتی کسب کرده‌ایم محصول سه عنصر وزارت ورزش، فدراسیون ها و در راس آن حمایت سازمان برنامه و بودجه است. اگر موفقیتی حاصل شود در توکیو قطعا محصول و مدیون حمایت های سازمان برنامه و بودجه بوده است. ستاد عالی ورزش نماد کارآمدی، وفاق و مدیریت در ورزش است.

در ادامه این نشست تابش دبیرکل کمیته ملی پار المپیک نیز گزارشی از روند آماده سازی کاروان ایران ارائه داد و در پایان درخواست کرد دولت در تهیه بلیت و تجهیزات به کمیته ملی پارالمپیک کمک کند.


نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو نیز گزارشی ارائه کرد و گفت: تاکنون ۶۱ سهمیه گرفته ایم و تا پایان خرداد شانس افزایش سهمیه ها را داریم. بهترین هماهنگی را در ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک داریم. پیش بینی ما این است که از ۶۴ سهمیه عبور کنیم‌ و  امیدوارم با همکاری وزارت ورزش و فدراسیون ها در المپیک نتایج خوبی کسب کنیم.


علی دادگر، رئیس فدراسیون تیراندازی بیان کرد: فدراسیون ها در چند سال گذشته با افزایش قیمت ارز و دلار رو به رو شدند. به یاد داریم در جنگ تحمیلی ما با حداقل امکانات با دشمنان جنگیدیم و پیروز شدیم و امروز نیز ورزشکارانمان با کمترین امکانات خود را آماده رقابت با حریفان می‌کنند. در ادوار گذشته المپیک در این دوره بهترین کسب سهمیه را داشتیم و موفق به کسب ۶ سهمیه شدیم که بیشترین میزان سهمیه تیراندازی است.‌
 


 طباطبایی: امیدواریم سهمیه های کاراته از ٤ بیشتر شود

حسن طباطبایی رییس فدراسیون کاراته در این نشست با اشاره به پیشینه کاراته در مسابقات ااسیایی و جهانی گفت: کاراته ایران ظرفیت خوبی دارد، همین ظرفیت کمک کرد در هر دو بخش مردان و بانوان صاحب دو سهمیه شده و مجموعا ٤ سهمیه المپیک داشته باشیم.

طباطبایی تاکید کرد: برای حضور در المپیک، کاراته کاران ایران در مجموع در ٢٠ رویداد شرکت کردند. آخرین رویداد هم نیمه دوم خرداد ماه برگزار می شود و امیدواریم در این مسابقات هم سهمیه جدیدی بگیریم و سپس در المپیک صاحب مدال شویم. کاراته ایران بعد از ژاپن که از امتیاز میزبانی برخوردار است، بیشترین سهمیه کاراته را در المپیک در اختیار گرفته است.

فرامرزیان: ورزش در دو ماه آینده به ۳۰۰ میلیارد نیاز دارد

ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش  از مشکلات مالی حوزه ورزش و وزارت ورزش انتقاد کرد و گفت: یک درصد کل بودجه کشور به ورزش اختصاص دارد و ٢٠ درصد هم برای بهداشت در نظر گرفته شده است، این نشان دهنده نگاه نابرابر دولت است. وزارت ورزش در دو ماه آینده به ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد تا به نیازهای مالی فدراسیون ها پاسخ دهد.

فرامرزیان خطاب به نوبخت گفت: از مبالغی که برای فدراسیون ها و در پاسخ به نیازها و درخواست های آنها مطرح می کنیم، خجالت می کشیم چون پاسخگو نیست. زیرساخت های ورزش با مشکل جدی مواجه است، اگر امروز به آنها رسیدگی نشده و بازسازی نشوند، در آینده نزدیک نمی توانیم از آنها استفاده کنیم.

فضل الله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی و هاشم صیامی رییس فدراسیون دوومیدانی دیگر روسای فدراسیون هایی بودند که صحبت کردند و درخواست توجه به ورزش را داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.