مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد از افزایش چشمگیر تماس‌های مردمی با آتش‌نشانی خبر داد گفت: قطعی برق طی روزهای گذشته و در ۵ روز اخیر مأموریت‌های مربوط به رهاسازی افراد محبوس شده در آسانسورها را افزایش داده است.

۱۸۰ محبوسی آسانسور در مشهد به دلیل قطع برق

به گزارش قدس آنلاین، مسعود ظهوریان اظهار کرد: از مورخ ۲۹ اردیبهشت تا شامگاه دوم خردادماه بیش از ۱۰ هزار و ۸۱۸ تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان برقرار شده که طی این مدت ۵۸۲ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش‌نشان‌ها ایستگاه‌های ۵۳ گانه شهر مشهد انجام شده‌است که ۱۸۱ عملیات مربوط به نجات افراد محبوس شده در داخل آسانسورها به دلیل قطع برق در مشهد بوده ‌است. خوشبختانه تاکنون همه این حوادث ختم به خیر شده و حادثه ناگواری نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در محله‌هایی که برق قطع می‌شود شاهد افزایش قابل توجه حجم تماس‌های مردم هستیم، گفت: به شهروندان توصیه می‌شود هنگام محبوس شدن در آسانسور نگران کمبود هوا و سقوط آسانسور نباشند. در این شرایط ابتدا با مدیر ساختمان یا با فشار دادن دکمه هشدار از افرادی که در محل هستند درخواست کمک کنند و اگر آن‌ها هم نتوانستد کاری انجام دهند، با شماره ۱۲۵ تماس گرفته و ضمن ارائه آدرس دقیق محل منتظر رسیدن نیروهای امدادی باشید.

مدیر عامل آتش نشانی مشهد در خصوص پیشگیری از حوادث مربوط به محبوس شدن در آسانسور بیان کرد: آسانسورها باید مجهز به سیستم برق اضطراری باشند که اگر افراد با قطعی جریان  برق مواجه شدند، سیستم برق اضطراری عمل کند و آسانسور را در اولین  طبقه  فرود بیاورد و درب را بازکند تا فرد از آسانسور خارج شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.