وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با وزرای خارجه کشورهای مختلف، ضمن تضعیف جنبش مقاومت حماس، ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه را به بازگشت اجساد نظامیان این رژیم مشروط کرد.

 درخواست وزیر خارجه تل‌آویو از کشورهای مختلف برای تضعیف حماس

قدس آنلاین: رژیم صهیونیستی که بعد از ۱۲ روز بمباران بی‌امان و وحشیانه نوار غزه و مواجه‌شدن با موج گسترده راکت‌ها و موشک‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی، نهایت به‌صورت یکجانبه اعلام آتش‌بس کرد، اکنون سعی دارد مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به این منطقه شود.

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم کودک‌کش تل‌آویو طی روزهای اخیر در تماس با وزرای خارجه آمریکا، مصر، امارات عربی متحده و بحرین، از جامعه جهانی خواست برای تضعیف گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس تلاش کنند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌ پست»، اشکنازی در تماس با این افراد، چهار شرط را جهت دادن مجوز برای ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه مطرح کرد: «این تلاش‌ها باید شامل تضعیف حماس و جلوگیری از رسیدن تسلیحات به این گروه و ساخت آن توسط حماس شود».

وی همچنین افزود: «بازسازی غزه باید تحت نظارت دقیق بین‌المللی و دور نگاه داشتن کمک‌ها از حماس انجام شود. همچنین اسرائیلی‌هایی که توسط حماس بازداشت شده‌اند و اجساد نظامیان کشته‌شده در جنگ‌های غزه، باید به اسرائیل بازگدانده شود».

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد تمام چهار شرط فوق باید رعایت و کاملا اجرا شوند تا تل‌آویو اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به نوار غزه را بدهد.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز شامگاه یکشنبه در نشست خبری، با تاکید بر شرط‌های مشابه، اما اذعان کرده بود که نمی‌توان به‌صورت کامل مانع تقویت حماس شد.

به نوشته جروزالم‌پست، قرار است گانتز امروز با «بنیامین نتانیاهو» دیدار داشته باشد تا درباره ورود برخی موارد اساسی در کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه - از جمه سیمان - بحث و تبادل نظر داشته باشند.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد روز جمعه در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

شرط گذاشتن صهیونیست‌ها برای ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل در اولین بیانیه بعد از درگیری‌های رژیم صهیونیستی با گروه‌های مقاومت فلسطینی، ضمن تاکید بر لزوم اجرای کامل آتش‌بس، خواستار کمک‌های فوری بشردوستانه به نوار غزه شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.