وزارت خارجه اتریش با استقبال از تمدید تفاهم ایران و آژانس اعلام کرد که چنین رویدادی به دیپلماسی فرصت بیشتری برای حفظ برجام می‌دهد.

 اتریش: تمدید تفاهم ایران و آژانس به دیپلماسی برای حفظ برجام فرصت بیشتری می‌دهد

قدس آنلاین: وزارت خارجه اتریش در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد از تمدید یک ماهه تفاهم میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

وزارت خارجه اتریش در این خصوص نوشت: «ما به شدت از توافق میان رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران برای تمدید یک ماهه فعالیت‌های نظارتی و راستی‌آزمایی استقبال می‌کنیم. این امر به دیپلماسی فرصت بیشتری برای حفظ برجام می‌دهد».

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین امروز (دوشنبه) ضمن اعلام خبر تمدید یک ماهه توافق ایران و آژانس گفت: «تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای ادامه ضبط داده‌های دوربین‌های آژانس حداکثر تا یک ماه دیگر، امروز (دوشنبه) از سوی سازمان انرژی اتمی به اطلاع مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید».

غریب آبادی افزود: داده‌های سه ماه گذشته همچنان در اختیار سازمان انرژی است و به آژانس منتقل نمی‌شود.در رابطه با حذف یا انتقال داده‌ها، همان شرایط تفاهم مشترک سه ماهه همچنان حاکم خواهد بود». (جزئیات بیشتر)

پس از آن نیز، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) طی یک کنفرانس خبری از تمدید یک ماهه تفاهم ایران و آژانس تا تاریخ ۲۴ ژوئن (سوم تیرماه) خبر داد. (جزئیات بیشتر)

در پی سفر اسفند ماه گروسی به تهران بیانیه‌ای مشترکی از سوی ایران و آژانس در سوم اسفند ماه صادر شد. سازمان انرژی اتمی، آژانس را مطلع کرد که به منظور پایبندی به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی (قانون) تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» (قانون)، ایران اجرای اقدامات داوطلبانه، آنگونه که در برجام آمده است، را از ۵ اسفند ۱۳۹۹ متوقف خواهد کرد و یک تفاهم فنی دوجانبه موقت نیز حاصل شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.