نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرد که در انتخابات ریاست جمهوری آقای جهانگیری نهایتا به نفع آقای لاریجانی از رقابت کناره‌گیری خواهد کرد و ما در نهایت شاهد یک دوقطبی بین آقای رئیسی و تیم آقایان لاریجانی-جهانگیری خواهیم بود.

احتمال کناره‌گیری جهانگیری به نفع لاریجانی/اجماع ۹۵ درصدی نیروهای انقلاب با حضور رئیسی

به گزارش قدس آنلاین احسان ارکانی با اشاره به اینکه خوشبختانه از هر طیف و تفکری برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اقدام کردند، اظهار کرد: اما به نظر من پس از تایید صلاحیت‌ها، ما سه طیف اصلی را خواهیم داشت که با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. یکی جریان جبهه انقلاب که نماینده آن در انتخابات آقای رئیسی است. دیگری جریان اصلاحات که من فکر می‌کنم آقای جهانگیری نماینده این جریان خواهد بود و سوم جریان اعتدال که مانند دولت فعلی است و نماینده آن نیز آقای لاریجانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه محمود احمدی‌نژاد به احتمال زیاد رد صلاحیت خواهد شد، ابراز عقیده کرد: بین این سه جریانی که بعد از اعلام احراز صلاحیت‌ها باقی می‌مانند، آقای جهانگیری کاندیدای پوششی و یار انتخاباتی آقای لاریجانی خواهد بود و نهایتا به نفع وی کناره‌گیری خواهد کرد و ما در نهایت شاهد یک دوقطبی بین آقای رئیسی و تیم آقایان لاریجانی-جهانگیری خواهیم بود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه در صورت عدم ثبت نام آقای رئیسی، احتمال به اجماع نرسیدن بین نیروهای انقلاب وجود داشت، خاطرنشان کرد: اما حضور آقای رئیسی موجب شکل‌گیری یک اجماع بیش از ۹۵ درصدی بین نیروهای جبهه انقلاب شد. هرچند برخی از سایر نیروهای این جبهه نیز در انتخابات ثبت نام کردند، اما اگر تایید صلاحیت بشوند هم من فکر می‌کنم در نهایت به نفع آقای رئیسی کناره‌گیری خواهند کرد.

ارکانی با تاکید بر اینکه هیچ جریانی نباید خود را پیروز قطعی انتخابات بداند، ادامه داد: به نظر من برای هیچ انتخاباتی نمی‌توان نتیجه قطعی را از پیش تعیین کرد. مردم ما نشان‌ داده‌اند که ممکن است تا دقیقه نود تصمیم خود را عوض کنند.

وی افزود: لذا اینکه ما از الآن تصور کنیم فلان فرد پیروزی راحتی را در پیش خواهد داشت، پیش‌بینی درستی نیست و نتیجه هر رقابتی پس از پایان آن مشخص می‌شود. تمام کسانی که طرفدار هر نامزدی هستند، باید تلاش کنند در یک فضای سالم به انجام تبلیغات برای او بپردازند و مردم هم به فردی که از نظر آن‌ها بیشترین کارامدی و مرزبندی با رانت و فساد را دارد، رای خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.