۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 753705

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: روزجمعه (۳ فروردین ۱۴۰۳) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب غرب کشور، اغلب مناطق ایران زیر رگبار باران قرار می‌گیرد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از جمعه

صادق ضیاییان با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز (۲۹ اسفند) سامانه بارشی در نیمه غربی، مرکز کشور، دامنه‌های البرز شرقی، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور سبب بارش، باران رعدو برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف و کولاک خواهد شد.

وی ادامه داد: بیشینه بارش امروز در استان های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. همچنین امروز در نیمه شرقی و برخی نقاط در مرکز کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

 رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: چهارشنبه (۱ فروردین ۱۴۰۳) از شدت بارش ها در نیمه غربی کاسته شده و در کل کشور به جز استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران، رعد و برق و در مرکز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

 ضیاییان در ادامه افزود: اواخر وقت چهارشنبه این سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج خواهد شد. همچنین روز پنجشنبه (۲ فروردین ۱۴۰۳)، در مناطقی از شمال شرق بارش پراکنده رخ می دهد و در سایر نقاط کشور آسمان صاف تا کمی ابری پیش بینی می شود.

وی گفت: جمعه (۳ فروردین ۱۴۰۳) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب غرب کشور، در این مناطق و بخش‌هایی از جنوب و شمال غرب کشور رگبار باران رخ می دهد و شنبه (۴ فروردین ۱۴۰۳) در دامنه‌های البرز مرکزی و برخی مناطق شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده پیش بینی می شود.

ضیاییان اظهار کرد: سه شنبه تا پنج شنبه دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱ فروردین ۱۴۰۳) نیمه ابری تا ابری و وزش باد گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در اواخر وقت کاهش ابر با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای  ۱۵ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۲ فروردین ۱۴۰۳) کمی ابری تا قسمتی ابری و وزش باد گاهی وزش باد شدید به تدریج کاهش باد با حداقل دمای  ۹ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا  ۵-  درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰و ۲۹  درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.