همدان -نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: سنت های الهی در پیروزی ملت ها سنت های واحدی هستند.

سنت های الهی در پیروزی ملت ها سنت های واحدی هستند

به گزارش قدس آنلاین ،حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی صبح دوشنبه در ویژه برنامه سوم خردادماه در باغ موزه همدان، درباره اینکه سنت های الهی در پیروزی ملت ها سنت های واحدی هستند، اظهار کرد: روش ها و راهکارهایی که یک ملت می توانند به موفقیت بزرگ دست پیدا کنند، روش های واحدی هستند، مشابه روش هایی که خرمشهر را آزاد کردیم، همان روشی که داعشی ها را با سرداران مقاومت دور کردیم، همان روشی که در سوریه، عراق، لبنان و در منطقه خاورمیانه توانستیم به موفقیت ها دست پیدا کنیم، اینها همه سنت های الهی در قرآن هستند و با این روش ها و این ضوابط یک ملت می تواند پیروزی های فراوانی به دست بیاورد.

 امام جمعه همدان افزود:مسئله مقاومت و مذاکره در نگاه قرآن کریم فی النفسه موضوعیت ندارد و اینکه مقاومت کنیم یا مذاکره، این دو با هم تقابلی ندارند و با همدیگر هم‌پوشانی داشته و یکدیگر را تقویت می کنند، و هیچ کدام از این دو مسئله موضوعیت ندارد بلکه آنچه موضوعیت دارد احقاق حق، ابطال باطل، تحقق کلمة الله و پیروزی جریان حق است، این مهم موضوعیت دارد. موضوعیت یعنی اینکه نور الهی در عالم گسترانده شود و عالم بستری برای کلمة الله باشد.

شعبانی موثقی با اشاره به آزادسازی خرمشهر و درس های زیادی که از آن به یادگار مانده است، بیانکرد: یکی از درس ها در آزادسازی خرمشهر مسئله مقاومت بود اما آن چیزی که مهمتر است و باید به آن توجه کرد دیدن دست خدا در اداره جامعه اسلامی است، این امر باید بیشتر تبیین شود، اینکه امام راحل(ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» یعنی بدانیم که آن دستی که می تواند جامعه را اداره کند و پیش ببرد خدا است، ما اگر احساس کنیم که خودمان می توانیم، ما به تنهایی داعش را شکست دادیم و ما خرمشهر را آزاد کرده ایم، صحیح نیست بلکه نگاه صحیح این است که باید دست خدا را در اداره امور جامعه ببینیم.

وی در پایان یادآور شد: به نظر می رسد امروز جامعه اسلامی ما نیاز دارد چه در زندگی فردی، چه در زندگی جمعی، جهان بینی و نوع نگاهش را تصحیح کند و معتقد به امدادهای غیبی در زندگی فردی و اجتماعی هم باشد. به گزارش ایسنا، در روند برگزاری ویژه برنامه سوم خرداد، از تمثال شهید سلیمانی رونمایی و از خالق اثر تقدیر شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.