نمایندگان اتحادیه مجالس عضو سازمان همکاری اسلامی در نشست فوق العاده بررسی تحولات سرزمین ‌ای اشغالی و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی برعلیه فلسطینی‌ها که امروز در تهران برگزار شد، بر ضرورت اتحاد و همکاری مجالس کشورهای اسلامی در برابر اقدامات اسرائیل تاکید کردند.

تأکید نمایندگان اتحادیه مجالس عضو سازمان همکاری اسلامی بر ضرورت اتحاد علیه رژیم صهیونیستی

قدس آنلاین

نماینده پارلمان الجزایر در چهارمین نشست فوق العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی که در امروز در هتل اوین تهران برگزار شد، گفت: وحشی گری اسرائیل برای خودنمایی در مقابل جهان چالش بزرگی در راستای مسئولیت جهانی است و نیازمند بازبینی مواضع است.

وی افزود: برنامه کاری ما بکارگیری مکانیزم های پارلمانی برای کمک به مردم بی دفاع فلسطین است تا ظلمی که به مردم فلسطین روا می شود را از دوش شان برداریم. ما باید از مبارزه با اشغالگری عبرت بگیریم.

نماینده مجلس ملی الجزایر: آنچه در فلسطین رخ می‌دهد یک جنایت جنگی است

نماینده پارلمان الجزایر آرمان فلسطین را عدل عنوان و خاطرنشان کرد: آنچه در فلسطین در حال وقوع است یک جنایت جنگی کامل است اما برخوردی با آن نمی شود. زیرا معیارها در جهان دچار اختلال شده، ما باید آرمان فلسطین را همواره در برنامه کاری خود قرار دهیم و اتحادیه‌های پارلمانی آن را مد نظر داشته باشند.

وی اضافه کرد: ما باید متناسب با تغییرات در خاورمیانه دیپلماسی خود را بهبود ببخشیم و روحیه مقاومت را تقویت کنیم تا اشغالگران سو استفاده نکنند. تجربه الجزایر نمونه خوبی است که نشان می دهد وحدت و اتحاد دستاوردهای بزرگی دارد. همچنانکه الجزایر توانست با کنار گذاشتن اختلاف و همچنین اتحاد بر استعمار پیروز شود.

وی در پایان گفت: موضع ملت، دولت و حکومت الجزایر همواره درخواست از سازمان ملل و نهادهای بین المللی برای کمک به فلسطین و در نظر گرفتن مصلحت فلسطین بوده است.

نماینده پارلمان افغانستان:  مجالس اسلامی رای حمایت از فلسطین متحد شوند

قاضی حنفی دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی هم در این نشست با تاکید بر اینکه  امروز اسرائیل تنهاست و ما باید با هم همکاری کنیم،اظهار داشت: اگر مجاهدی در جهاد باشد و به او کمک نکنیم این موجب عذاب می شود. ما باید اضمحلال شیاطین را رقم بزنیم.

وی با تاکید بر ضرورت خاتمه دادن به جنگ های داخلی کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: از همتایان خود در مجالس اسلامی می خواهم برای وحدت ملت های اسلامی متحد شوند تا بتوانیم مشت واحدی برای دفاع مشروع باشیم.

قاضی حنفی اضافه کرد: سازمان همکاری های اسلامی برای رفع جنگ های داخلی ممالک اسلامی به ویژه در در افغانستان و فلسطین با تمام توان همکاری کنند که اختلافی نداشته باشیم.

نایب رئیس مجلس عراق: رژیم صهیونیستی بار دیگر چهره جنایت‌کارانه خود را نمایان ساخت

حسن کریم مطب الکعبی نایب رئیس مجلس عراق هم  در خصوص تحولات فلسطین با بیان اینکه امروز در مرحله سختی به سر می بریم و شاهد یک تحول تاریخی مهم هستیم. رژیم صهیونیستی چهره زشت خود را دوباره به جهانیان نشان داد و خشم خود را علیه ملت فلسطین به کار برد. تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین با پاسخ محکم فلسطینی ها و حملات بسیار خوب مقاومت فلسطین روبرو شد.

وی در ادامه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در سیاست های توسعه طلبانه خود تمام تلاش خود را به کار گرفته و ما شاهد هستیم که همه احساسات انسانی و همزیستی مسالمت آمیز را زیر پا گذاشته است. اکنون ما باید این تهاجم نظامی را تحلیل کنیم و تصمیماتی برای مقابله با آن اتخاذ نماییم.

نایب رئیس مجلس عراق در این نشست تصریح کرد: در این جنگ ما شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی به زنان و کودکان نیز حمله کرد و تمامی قوانین بین المللی و حقوق انسانی را زیر پا گذاشت و حتی به برج های مسکونی نیز حمله کرد. اتفاقی که امروز در جلوی دید همه مردم دنیا رخ داده است می طلبد تا سازمان های بین المللی در برابر این حملات پاسخگو باشند و از حقوق ملت مظلوم فلسطین دفاع کنند. اما عملا شاهد هستیم که سازمان های بین المللی جلاد را قربانی نشان داده و حقایق را برعکس جلوه می دهند. برخی از سران کشورهای غربی نیز از این اقدامات رژیم صهیونیستی حمایت کردند که باید آن را محکوم کرد.

وی در ادامه افزود: ما شاهد عادی سازی روابط برخی از کشورها با رژیم صهیونیستی هستیم و رژیم صهیونیستی نیز به اقدامات جنایت کارانه خود ادامه می دهد. ما باید به این کشورها فشار بیاوریم تا این عادی سازی را متوقف کند. رژیم صهیونیستی در حال جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین و حتی کودکان و زنان است. باید تلاش کنیم و به یاری مردم فلسطین برویم. باید از تمام ظرفیت های دیپلماسی در این مسیر استفاده کرد.

باید از ظرفیت پارلمانی برای دفاع از ملت فلسطین استفاده کرد

فرستاده مجلس کشور بورکینافاسوهم در سخنانی در نشست فوق العاده  اتحادیه مجالس اسلامیدر تهران با موضوع تحولات  فلسطین بیان کرد: با توجه به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه و علیه مردم فلسطین باید با فوریت وارد عمل شویم و اقدامی انجام دهیم. باید از دیپلماسی پارلمانی استفاده کنیم و از ظلم به مردم فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی جلوگیری کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: این تنها راه حل پیش روی ما است. امیدواریم که سازمان بین المجالس اسلامی بتواند اقدامی در این زمینه انجام دهد و از مردم فلسطین در برابر این جنایات حفاظت کند. ما نباید این روحیه مقاومت را تا رسیدن به پیروزی کنار بگذاریم. تمام کشورها باید جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: مردم بورکینافاسو به دنبال صلح و آرامش هستند و هر گونه حمله و بی عدالتی را محکوم می کنند. ما باید از سازمان ملل بخواهیم تا یک راه حل پایدار برای این بحران پیدا کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.