۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
کد خبر: 753719

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مقاومت و تبعیت نکردن از خواست و اراده دشمن از عوامل بنیادین حفظ و تقویت اقتدار نظام اسلامی و ملت ایران در عرصه‌های مختلف است.

تحلیل شمخانی به جمله معروف رهبر انقلاب

قدس آنلاین: امیر دریابان علی شمخانی با نکوداشت سالروز آزادی خرمشهر، درباره تعبیر معروف رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «خرمشهرها در پیش است» گفت: برداشت من از تعبیر ایشان این است که هویّت و موجودیت نظام اسلامی مانند ققنوس است که از خاکسترش مجدداً متولد می‌شود و اوج می‌گیرد.

او، آزادسازی خرمشهر را مهمترین نماد مویدِ این ویژگی نظام اسلامی دانست و بیان داشت: البته ادامه این روند و امیدواری به در پیش بودن حماسه‌هایی مشابه فتح خرمشهر، نیازمند الزاماتی است که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره کردند.

شمخانی تاکید کرد: با تمام وجود معتقدم تا زمانی که همگان اعم از مسئولان و مردم به این اصول معتقد و ملتزم باشیم حتی اگر خاکستر شویم و همه چیزمان را از دست دهیم، دوباره ققنوس وار از خاکسترمان برمی خیزیم و اوج می‌گیریم که این یعنی امید مستمر و قاطع به پیروزی و آینده روشن؛ بنابراین ایمان داشته باشید که «خرمشهرها در پیش است.»

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین پیروزی سوم خرداد را بخشی از پیروزی مقاومت در جلوگیری از رسیدن دشمن به اهدافش دانست و گفت: نمی‌خواهم به این پرسش که در زمان فتح خرمشهر کجا بودم پاسخ کلیشه‌ای دهم، چون شما می‌دانید که در آن مقطع کجا بودم، اما از حماسه سوم خرداد حسی دارم که هنوز همراه من است و می‌خواهم آن را منتقل کنم.

شمخانی با اشاره به جمله تاریخی حضرت امام خمینی در روز آزادی خرمشهر مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد» اظهار داشت: در آن شرایط، خیلی‌ها برداشت‌های مختلفی از این پیام امام راحل داشتند که محل بحث آن اینجا نیست، اما بنده این حس را از این جمله ایشان داشتم که چقدر محل شکرگزاری است که انسان سرباز خدا باشد.

شمخانی این جمله را نشان نصب شده از جانب امام رحمت الله علیه بر سینه رزمندگان فاتح خرمشهر دانست و افزود: هنوز هم آن حس، همراه من است و امیدوارم همیشه با آن نقش سربازی خدا به ایفای نقش بپردازم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.