دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأتهایی از ایران و گروه ۱+۴ و همچنین نماینده اتحادیه اروپا روز سه شنبه در پایتخت اتریش آغاز می شود.

نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه‌شنبه برگزار می شود

قدس آنلاین: اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پنجمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه‌شنبه (۲۵ مه / ‏چهارم‬ خردادماه) به صورت حضوری در وین، پایتخت اتریش از سر گرفته می‌شود و شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها درباره اجرای کامل و مؤثر این توافق ادامه دهند.

طبق بیانیه اتحادیه اروپا که یک نسخه از آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی این اتحادیه منتشر شده، آمده است که این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امورخارجه ایران و گروه ۱+۴ برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها پیرامون بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و همچنین اطمینان از اجرای کامل و مؤثر این توافق ادامه دهند.

«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست و «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران هم ریاست هیأت ایرانی را بر عهده خواهند داشت.

جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل این مذاکرات روز گذشته توافق ۹۰ روزه خود با آژانس را به مدت یک ماه دیگر تمدید کرد و اجازه داد دوربین های نظارتی فراپادمانی این نهادتا ۳۰ روز دیگر به ضبط تصاویر ادامه دهند. اما این تصاویر تا زمانی که توافقی در وین حاصل نشود در اختیار آژانس قرار نخواهد گرفت و در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات حافظه این دوربین ها امحا خواهد شد.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد کشورهای ۱+۴ از این فرصت داده شده از سوی ایران استفاده کرده و مذاکرات و حصول نتیجه را تسهیل کنند.

سعید خطیب زاده سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه توافقات بر روی رفع تحریم های بخشی و اقتصادی حاصل شده اما هنوز مسئل جدی حل نشده باقی مانده گفت که امکان توافق در کوتاه مدت و این دور از مذاکرت وجود دارد اکر یم تصمیم سیاسی در واشنگتن اتخاذ شود و هیئت آمریکایی با ذهنیت دفاع از سیاست فشارحداکثری و میراث تحریمی ترامپ به وین باز نگردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.