خراسان جنوبی- مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای صادرات محصول زرشک در استان نیازمند سالم سازی این محصول هستیم، گفت: برای برندسازی محصول زرشک باید همه کشاورزان، خریداران ومسئولین امر پای کار باشند تا بتوانیم یک برند خاص و مشخصی برای این محصول در سطح استان داشته باشیم.

برندسازی محصول زرشک نیازمند حمایت جدی مسؤولین است

به گزارش قدس آنلاین؛ وحید ضیائیان احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: از ۹۸ درصد زرشک دنیا، ۹۵ درصد آن در خراسان‌جنوبی کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۰ هزار بهره‌بردار محصولات کشاورزی در خراسان‌جنوبی وجود دارند، گفت: متاسفانه زرشک مانند زعفران مورد توجه مسئولین کشوری و استانی نیست.

وی با اشاره به مصرف زرشک تا قبل از شیوء ویروس کرونا در کشور، عنوان کرد: در سال ۱۳۹۷ هرکیلو زرشک به ۹۰ هزار تومان رسید و این محصول از سبد غذایی خانواده های معمولی حذف و این افزایش قیمت بدون دلیل ضربه زیادی به محصول زرشک زد.

نیازمند قیمت متعارف محصول زرشک در استان هستیم 

وی تصریح کرد: نه قیمت بالای ۹۰ هزار تومان و نه قیمت ۳۰ هزار تومان برای محصول زرشک استان مناسب است لذا زرشک باید یک قیمت متعارف داشته باشد.

وی با اشاره به کاهش چشم گیر زرشک در طی این دو سال گذشته افزود: ورود دستگاه‌های اجرایی به کاهش قیمت زرشک یکی از مواردی بود که در طی این دو سال مورد توجه مسئولین قرار گرفت.

تولید سالیانه ۲۰۰ هزار تن زرشک در خراسان جنوبی

ضیائیان احمدی به بازار داخلی محصول تازه زرشک در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته قسمتی از بازار زرشک تازه در سطح استان مدیریت شد.

وی با بیان اینکه بیشترین بازار محصول زرشک خراسان‌جنوبی در مشهد است، افزود: در طول سال حدود ۳ میلیون نفر وارد شهر زیارتی مشهد می‌شوند و اگر تنها یک میلیون نفر از محصول زرشک خریداری کنند بازار این محصود خود به خود مدیریت می‌شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال مانند سال گذشته محصول زیادی از زرشک در اختیار جهادکشاوری نیست و تنها کمتر از هزار تن در اختیار داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.