هرمزگان- مدیر حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۲۰۰ لاک‌پشت از نخستین گروه لاک پشت‌های پوزه عقابی، در روستای شیب دراز سر از تخم بیرون آوردند و راهی آب‌های خلیج فارس شدند.

۲۰۰ بچه لاکپشت پوزه عقابی راهی خلیج فارس شدند

به گزارش قدس آنلاین؛ سیدمحمد هاشم داخته افزود: این بچه لاکپشت‌ها از سه تا چهار محل تخم‌گذاری سر از تخم بیرون آوردند و سفر پر فراز و نشیب خود را در دریا آغاز کردند.

وی تصریح کرد: از ابتدای فصل تخم گذاری لاکپشت‌های پوزه عقابی تاکنون ۱۰۷ لاک پشت بیش از ۶ هزار تخم در ساحل روستای شیب دراز گذاشتند که امیدواریم حدود ۸۰ درصد از آن‌ها سالم متولد شوند.

داخته با اشاره به اینکه این تخم‌ها در یک سایت که به منظور حفاظت از آن‌ها ایجاد شده، نگهداری می‌شوند، اظهار کرد: طرح حفاظت از لاک‌پشت‌های پوزه عقابی قشم برای نخستین بار در کشور در سال ۸۱ و با همکاری برنامه کمک‌های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی (JEF/SGP) در جزیره آغاز شد.

مدیر حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: لاک‌پشت پوزه عقابی جزء هفت گونه از لاک‌پشت‌های دریایی شناخته شده در آب‌های جهان محسوب می‌شود که همه ساله از طریق آب‌های آزاد وارد خلیج فارس می‌شوند و در سواحل روستای شیب دراز در ۵۰ کیلومتری جنوب شهر قشم تخم گذاری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.