فاضل کعده گفت: مردم سوریه فردا با حضور در انتخابات، آری های متعددی خواهند گفت، آری به ثبات، آری به امنیت، آری به حفظ حقوق خود، آری به کسی که هیچ زمانی فلسطین و مسجد الاقصی از ذهن او دور نشده است.

مردم سوریه فردا پیروزی نظامی را با پیروزی سیاسی قرین خواهند کرد/انتخابات ریاست‌جمهوری خاری در چشم صهیونیسم جهانی و آمریکاست

دکتر فاضل کعده نماینده پارلمان سوریه در گفتگو با قدس آنلاین به بیان آخرین اوضاع انتخابات ریاست جمهوری این کشور و شور و حال انتخاباتی مردم در ساعات پایانی باقی مانده به انتخابات پرداخت و گفت: سوریه این روزها در جشن بزرگ ملی برای حاکمیت قانون، برای حاکمیت انتخاب و تصمیم گیری، حاکمیت قانون اساسی وحاکمیت حقوق ملی و پیروزی بزرگ به سر می برد.

فاضل کعده افزود: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر و براساس قانون اساسی، بزرگترین نشانه از حاکمیت اراده مردم و دولت سوریه است؛ همه مردم سوریه فردا، خواسته خود را بیان خواهند کرد.

نماینده پارلمان سوریه ادامه داد: مردم سوریه فردا با حضور در انتخابات، آری‌های متعددی خواهند گفت، آری به ثبات، آری به امنیت، آری به حفظ حقوق، آری به کسی که سازش نکرده و نخواهد کرد،  آری به کسی که وحدت و یکپارچگی سوریه را حفظ کرد، آری به کسی که هیچ زمانی فلسطین و مسجدالاقصی از ذهن او دور نشده است. این پیام ملت سوریه به تمام دنیاست.

وی در ارتباط با فضای تبلیغاتی و فرصت های برابر برای همه نامزدها طی روزهای گذشته توضیح داد: قانون عمومی انتخابات که سال 2014 تصویب شد، برای همه نامزدها که تأیید صلاحیت می‌شوند، حق تبلیغات برابر به هر شکلی دوست دارند قائل شده که برخی نامزدها وابستگی حزبی داشتند و برخی به صورت مستقل آمده‌اند و هرکدام پایگاه مردمی خاص خود را دارند.

فاضل کعده در همین حین تصریح کرد: اما براساس آنچه طی روزهای گذشته مشاهده شد و ملموس بود، فضای انتخاباتی در بین مردم بیشتر به سمت بشار اسد رئیس جمهور کنونی کشش داشت و این امری طبیعی و بدیهی است. بشار اسد نامزد حزب بعث سوریه است و این حزب پایگاه‌ها و طرفداران زیادی در کشور دارد. از طرف دیگر پایداری ملت سوریه طی ده سال گذشته از جنگ تحمیلی در پایداری و مقاومت رئیس جمهور خلاصه می شود.

نماینده پارلمان سوریه در مورد تفاوت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در سوریه با دوره‌های قبلی نیز اضافه کرد: این دوره از انتخابات در زمانی برگزار می شود که ارتش عربی سوریه بیشتر سرزمین های وطن را از لوث گروه‌های تروریستی وهابی تکفیری پاک کرده است؛ از این رو برنامه های اعلامی نامزدها سازگار با مرحله کنونی یعنی مرحله بازسازی و تقویت پیروزی بوده است.

وی ادامه داد: شعار بشار اسد در این دوره از انتخابات تحت عنوان "امید برای کار" عنوان شد. برنامه انتخاباتی او سه محور اصلی مربوط به کشاورزی، بازسازی و به حرکت درآوردن چرخ تولید از طریق حمایت از بخش صنعت بوده و تاکید کرد که امید به آینده، در گروی کاری است که این امید را محقق کند. بنابراین هر شهروند سوری با شرکت در انتخابات می تواند در ترسیم آینده کشور خود شریک شود.

فاضل کعده در ارتباط با میزان مشارکت مردم سوریه در این انتخابات پیش بینی کرد که اقبال مردمی گسترده‌ای وجود داشته باشد و افزود: ملت سوریه می‌خواهد پیروزی نظامی خود را با پیروزی سیاسی قرین و تثبیت کند.

نماینده پارلمان سوریه در ادامه به تبیین موضع کشورهای غربی و آمریکا در قبال انتخابات سوریه پرداخت و گفت: دشمنان سوریه بسیارند و میلیاردها دلار را برای تبدیل سوریه به یک کشور شکست خورده هزینه کردند؛ اما شکست خوردند و امروز نیز برای جلوگیری از برگزاری این انتخابات از هیچ اقدامی کوتاهی نکردند؛ به گونه ای که دیدیم در کشورهای مختلف به هر نحوی از انحاء مانع مشارکت سوری های خارج از کشور در پای صندوق های رأی شدند و در لبنان دیدیم که مزدوران رژیم سعودی حتی به ضرب و شتم وحشیانه رأی دهندگان روی آوردند و فجیع ترین جنایت انسانی آن صحنه‌ای بود که کودک سوری پدرش را به خاطر ضرب و شتم این جنایتکاران از دست داده بود و فریاد می زد. این اتفاقی بود که بیشتر سفارتخانه‌های کشورهای غربی نیز با جلوگیری از برگزاری انتخابات و تهدید به اخراج سوری‌ها انجام دادند؛ بله، این دموکراسی غربی است.

وی در ارتباط با تاثیر این انتخابات بر آینده سوریه و بحران آن تصریح کرد: این انتخابات خاری در چشم تمام توطئه گران علیه ملت سوریه اعم از صهیونیسم جهانی و شیطان بزرگ یعنی آمریکا و تمام عرب هایی خواهد بود که مقابل این دو جنایتکار جهانی سر تسلیم فرود آورده‌اند. ما به آنها می‌گوییم که سوریه کشور محبت و دوستی است؛ سوریه کشور تمدن‌هاست و سوریه همچنان استوار و نماد عزت و شرف باقی خواهد ماند و حلقه وصلی در محور مقاومت خواهد بود تا به یاری خدا قدس شریف آزاد شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.