در دیدار شب گذشته پرسپولیس و استقلال، تیم داوری مرتکب اشتباهاتی شد.

اشتباهات تأثیرگذار داوران در دیدارهای دیشب لیگ برتر

قدس آنلاین: به گزارش "ورزش سه"، استقلال به لطف گل دقایق پایانی آرمان رمضانی موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد صنعت نفت عبور کند و رتبه سوم جدول را از آن خود کند. آبی پوشان در این دیدار به تصمیمات حمید حاج ملک داور مسابقه و کمک او معترض بودند.

ساعتی پیش از این بازی پرسپولیس در حالی ذوب آهن را شکست داد که بازیکنان این تیم اعتقاد داشتند گل‌ مهدی عبدی آفساید نبوده است. همچنین برخورد مهدی ترابی با بازیکن ذوب آهن از صحنه های جنجالی این بازی بود.

در بازی استقلال، سه اتفاق مهم رخ داد که مهدی قایدی مهاجم آبی پوشان در بطن حرکت هر 3 صحنه حضور داشت. او ابتدا در دقیقه 36 درون محوطه جریمه سرنگون شد که حاج ملک این صحنه را تمارض تشخیص داد. او سپس در نیمه دوم توسط بغلانی سرنگون شد که منجر به اخراج مدافع نفت شد و باشوی کوچک یک گل نیز به ثمر رساند که آفساید اعلام شد.

کارشناسان داوری درخصوص صحنه های جنجالی این دیدار نظرات خود را اعلام کرده اند که با هم مرور می کنیم:

* دقیقه 36: پاس آرش رضاوند درون محوطه جریمه به مهدی قایدی رسید که این بازیکن پس از برخورد با بازیکن صنعت نفت روی زمین افتاد و حمید حاج ملک این صحنه را تمارض تشخیص داد و یک کارت زرد به قایدی نشان داد.

نوید مظفری: آن صحنه خطای پنالتی نبود اما تمارض هم نبود. داور نباید در آن صحنه به مهدی قایدی کارت زرد نشان می داد.

حیدر سلیمانی: در دقیقه 35 داخل محوطه جریمه صنعت نفت روی مهدی قایدی خطای کاملاً واضحی اتفاق افتاد. مدافع تیم میزبان با دو پای خود پای قایدی را زد و این حرکت پنالتی بود اما داور به اشتباه صحنه را شبیه‌سازی گرفت و به مهاجم استقلال کارت زرد نشان داد.
ابراهیم میرزابیگی: داور اشتباهی تأثیرگذار داشت و باید ضربه پنالتی برای استقلال اعلام می‌کرد
تورج حق وردی: داوری این دیدار اصلا خوب نبود و داور اشتباه‌های متعددی داشت. در دقیقه ۳۴، خطایی روی مهدی قایدی صورت گرفت که پنالتی بود و داور به اشتباه به قایدی کارت زرد نشان داد.

* دقیقه 52: حرکت فوق العاده قایدی و عبور این بازیکن از بغلانی، در حالیکه یک موقعیت تک به تک را برای استقلال به وجود آورده بود، مهاجم آبی پوشان با خطای کاپیتان صنعت نفت مواجه شد و در حالیکه فرشید اسماعیلی صاحب توپ شده بود و می توانست ادامه دهنده فرصت طلایی قایدی باشد، داور مسابقه در سوت خود دمید و با یک کارت قرمز بغلانی را از زمین بازی اخراج کرد.

نوید مظفری: در اینکه داور باید در این صحنه بازیکن صنعت نفت را اخراج کند، شکی نیست ولی آوانتاژ تصمیم بهتری می بود و بعد هنوز فرصت اخراج بازیکن وجود داشت.

حیدر سلیمانی: تصمیم حاج ملک برای اخراج بازیکن صنعت نفت صحیح بود. قوانین بازی اختیاراتی به داور داده است. یکی از این اختیارات آوانتاژ دادن است. حاج ملک می‌توانست با آوانتاژ دادن ادامه بازی بدهد زیرا بازیکن دوم استقلال صاحب توپ شده بود و امکان داشت گل به ثمر برساند اما داور با توقف مسابقه یک موقعیت مسلم را از استقلال گرفت. می توانست بازی را ادامه داده و سپس بازیکن نفت را جریمه کند که این کار را انجام نداد. در واقع از اختیارات خودش استفاده کرد و با سوت زدن بغلانی را اخراج کرد.
ابراهیم میرزابیگی: در نیمه دوم یک صحنه مهم پشت محوطه جریمه صنعت نفت اتفاق افتاد که داور به درستی آن را خطا تشخیص داد و بازیکن صنعت نفت را اخراج کرد. داور می‌توانست در این صحنه آوانتاژ هم بدهد ولی در این صورت دیگر نباید بازیکن صنعت نفت را اخراج می‌کرد.
تورج حق وردی: مدافع صنعت نفت به درستی اخراج شد اما داور می‌توانست آوانتاژ دهد.

* دقیقه 73: شلیک محکم فرشید اسماعیلی را فرزین گروسیان سنگربان آبادانی ها دفع کرد که توپ برگشتی نصیب مهدی قایدی شد که مهاجم آبی پوشان با یک ضربه سر توپ را وارد دروازه کرد اما حمید نادری کمک داور دوم این بازی به نشانه آفساید مهدی قایدی پرچم خود را بالا برد تا گل استقلالی ها مردود اعلام شود.

نوید مظفری: داور به اشتباه آفساید اعلام کرد. گل در موقعیت درست به ثمر رسید و تصمیم کمک داور این بازی درست نبود.
حیدر سلیمانی: حدود دقیقه 73 قایدی در ریباند ضربه بازیکن استقلال توپ را با سر وارد دروازه صنعت نفت کرد اما کمک داور دوم به دلیل تمرکز نداشتن اشتباه کرد زیرا قایدی یک نیم بدن از مدافع حریف عقب تر بود. آن گل سالم بود.
ابراهیم میرزابیگی: در این صحنه کمک داور به درستی عمل کرد و این گل آفساید بود.
تورج حق وردی: در دقیقه ۷۴، استقلال به گل رسید که داور به اشتباه آفساید اعلام کرد که گل آبی‌ها صحیح بود.

در دیدار پرسپولیس - ذوب آهن دو صحنه جنجالی اتفاق افتاد که یکی لحظه گل آفساید مهدی عبدی بود:

* دقیقه ۵۲: مهدی عبدی در محوطه جریمه صاحب توپ شد و به زیبایی دروازه را گشود ولی کمک داور گل را به دلیل آفساید مردود کرد.

هادی دزفولی: آفساید به اصطلاح مویی بود اما کمک داور خیلی خوب و عالی پرچم زد.

حیدر سلیمانی: یعقوب سخندان کمک‌داور این دیدار اشتباه کرد. مهدی عبدی با مدافع آخر ذوب آهن در یک خط قرار داشتند و گل پرسپولیس به اشتباه آفساید اعلام شد. 

نوید مظفری: مهدی عبدی هنگام ارسال پاس توسط مهدی ترابی در موقعیت آفساید قرار نداشت و داور به اشتباه گل پرسپولیس را آفساید اعلام کرد.

نوذر رودنیل: گل صد در صد پرسپولیس را سخن‌دان، کمک داور دوم به غلط مردود اعلام کرد؛ دلیل آن هم این بود که جاگیری مناسبی نداشت و اگر جاگیری خوبی داشت، قطعاً به درستی گل را می‌پذیرفت ولی متأسفانه آفساید گرفت که تصمیم تأثیرگذاری بود.

محمد فنایی: این صحنه آفساید نبود و داور مرتکب اشتباه شد.

دقیقه ۶۴ و دقیقه ۷۶: دو برخورد مهدی ترابی با بازیکنان ذوب آهن

رسول فروغی: صحنه اول هیچ اخطاری نداشت و یک خطای ساده در میانه میدان بود. در صحنه دوم هم نمی‌بینم که برخوردی باشد و به تصمیم داور احترام می‌گذارم. فقط داور می‌تواند یک خطای غیرمستقیم اعلام کند.

هادی دزفولی: فکر میکنم داور اشتباه کرد که به ترابی کارت زرد نشان داد. در صحنه دوم هم اگر برخوردی باشد، باید کارت زرد نشان می‌داد.

محمد فنایی: صحنه اول کارت زرد نداشت اما در صحنه دوم داور می‌توانست یک اخطار بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.