۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 753866

متأسفانه روند تغییرات قیمتی به محصولات سلولزی هم رسیده است به نحوی که یک شرکت تولیدی محصولات سلولزی قیمت دستمال کاغذی های خود را ۲۵ درصد افزایش داده است.

 گرانی به دستمال کاغذی رسید

قدس آنلاین؛ روند افزایش قیمت انواع کالاها در بازار آن هم در آخرین روزهای فعالیت دولت دوازدهم به حدی رسیده است که مردم هر روز نگران تر از دیروز به لیست جدید قیمت ها نگاه می‌کنند. مشاهدات بازار نشان می دهد برخی از تولیدکنندگان از عرضه محصولات به بازار ممانعت کرده و تعدادی دیگر نیز با عرضه قطره چکانی منتظر دریافت مجوز افزایش قیمت برای محصولات خود هستند.

به استناد صحبت های تولیدکنندگان هزینه های تولید با وجود روند کاهشی نرخ ارز افزایش پیدا کرده و این موضوع در قیمت مواد اولیه داخلی بسیار مشهود است. بهانه افزایش هزینه های تولید امروز دستاویزی برای سوءاستفاده کنندگان برای تغییر قیمت کالاهای مصرفی مردم شده است.

بررسی بازار نشان می دهد برخی از واحدهای تولیدی به صورت رسمی افزایش قیمتها را دریافت و برخی دیگر به صورت غیررسمی اقدام به تغییرات قیمتی در کالاهای خود کرده اند.
البته سازمان حمایت افزایش قیمت برخی از کالاها را با توجه به مواد اولیه مصرفی آنها منطقی می داند به عنوان نمونه سازمان حمایت معتقد است علت افزایش قیمت روغن ناشی از افزایش جهانی مواد اولیه تولید روغن است به طوری که روغن خام سویا از ۷۱۶ دلار به ۱۳۴۰ دلار افزایش یافته است و قیمت روغن خام آفتابگردان نیز از ۷۶۰ دلار به ۱۵۰۵ دلار رسیده است که همین موضوع عاملی شده تا قیمت روغن افزایش پیدا کند.

 اما نکته اینجاست توجیهات سازمان حمایت در افزایش قیمت روغن در حالی مطرح می شود که این واحد نظارتی هنوز برخوردی با واحدهای متخلف انجام نداده و بسیاری از واحدهای تولیدی به صورت غیررسمی اقدام به افزایش قیمت کرده اند.

در حال حاضر همچنین، قیمت سیمان، لوازم خانگی، انواع نوشیدنی، برنج، نان، شکر، سویا  به صورت غیررسمی و رسمی افزایش پیدا کرده است  و متأسفانه روند تغییرات قیمتی به محصولات سلولزی هم رسیده است به نحوی که  یک شرکت تولیدی محصولات سلولزی قیمت دستمال کاغذی های خود را ۲۵ درصد افزایش داده است. هم اکنون دستمال کاغذی ۸ تایی از ۱۱۲ هزار تومان به ۱۳۷ هزار تومان رسیده است.

فعالان بازار معتقدند روال افزایش قیمت واحدهای تولیدی به این صورت است که یک واحد استارت افزایش قیمتها را آغاز و به مرور سایر واحدهای تولیدی نیز تغییرات قیمتی را اعمال می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.