چین با استقبال از تمدید توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که پکن امیدوار است طرف های برجام هرچه زودتر به پیشرفت در مذاکرات دست پیدا یابند.

ابراز امیدواری چین نسبت به حصول هرچه سریع‌تر نتیجه در مذاکرات وین

قدس آنلاین: به گزارش چاینا دیلی، سخنگوی وزار امورخارجه چین امروز (سه شنبه) در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره تمدید یک ماهه توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و تاثیر آن بر مذاکرات وین گفت که کشورش از تمدید این تفاهم فنی میان تهران و آژانس استقبال می کند. 

وی ادامه داد: ما بر این باوریم که این توافق اراده سیاسی ایران برای حصول نتیجه در گفت‌وگوها برای احیای برجام را نشان می‌دهد و زمان با ارزشی برای مذاکرات به دست آورده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین تصریح کرد: در حال حاضر پیشرفت چشمگیری در مذاکرات به دست آمده است اما هنوز اختلافاتی وجود دارد. ما امیدواریم که تمام طرف‌های مرتبط در گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران بتوانند هرچه سریعتر تصمیمات خود را بگیرند و یک دستاورد در مذاکرات حاصل کنند.

این دیپلمات چینی افزود: پکن به عنوان یک عضو مهم در برجام به صورت فعال برای حل سیاسی و دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران تلاش کرده و کارهای زیادی برای بازگرداندن برجام به مسیر اصلی خود با هدف حفظ نظام جهانی عدم اشاعه و برقراری آرامش در خاورمیانه انجام داده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.