مسوولان و برخی از تشکل های دانش آموزی تایباد به نمایندگی از سایر دانش‌آموزان این شهرستان در مراسمی حمله تروریستی به مدرسه سید الشهدای غرب کابل که به کشته شدن بیش از ۶۰ دانش آموز نوجوان و معلمانشان منجر شد را محکوم کردند.

دانش‌آموزان تایبادی حمله تروریستی به کودکان افغانستان را محکوم کردند

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار تایباد  در این مراسم که با حضور اعضای شورای اداری این شهرستان برگزار شد،  گفت: ما مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان مرزی حادثه اخیر که منجر به شهادت تعدادی از دختران بی گناه کابلی شد را محکوم می کنیم.

محسن سیاح افزود: بدون شک این حمله وحشیانه از سوی آن دسته از گروههای تروریستی رقم می خورد که در پی ایجاد تنش و ناامنی در بین کشورهای همسایه هستند تا با این اقدامات ننگین خود بتوانند به اهداف شوم و پلید خود دست یابند.

سرکنسول افغانستان در مشهد نیز با برقراری ارتباط ویدئو کنفرانسی با این مراسم گفت: ایجادکنندگان گروه‌های تروریستی که امنیت، صلح و ثبات منطقه را ذبح منافع نامشروع خود کرده اند در این جنایت ضدبشری شریک هستند. 

جابر انصار افزود: برخود لازم می دانم که از دولت و ملت ایران اسلامی نسبت به ابراز همدردی و پیامهای تسلیت از روز وقوع این حادثه تاکنون تشکر کنم و حضور مردم ایران در کنار مردم افغانستان قوت قلبی برای مردم ستمدیده افغانستان است.

وی ادامه داد: دولت و ملت ایران در طول ۴۰ سال گذشته پذیرای مردم و اتباع کشور افغانستان در داخل کشور جمهوری اسلامی ایران بوده و در همه حال از این مردم و خانواده های ستمدیده آنها به نحو احسن استقبال کرده‌اند.

همچنین در این مراسم سرکنسول ایران در هرات هم با برقراری ارتباط ویدئویی گفت: این اقدامات که با هدف ایجاد خلل در اراده ملت مقاوم افغانستان در رسیدن به صلح و ثبات انجام می شود راه به جایی نخواهد برد و ملت افغانستان همچنان در مسیر آبادانی کشورشان قدم برخواهند داشت.

محمد صدیقی فر افزود: گروههای مختلف در افغانستان با وقوع جنگ های ناجوانمردانه در این کشور، همواره به دنبال ایجاد تنش و آشوب در این کشور بوده اند که البته با این حرکات و اقدامات شوم مردم و دولت افغانستان قوی تر و مصمم تر شدند و اجازه نخواهند تا خدشه ای به آب و خاک این کشور وارد شود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.