مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۲۷۰ خانه هلال در ۲۲ شعبه این نهاد در استان احداث شده و به بهره‌برداری و فعالیت رسیده است.

۲۷۰ خانه هلال در خراسان رضوی فعال است

به گزارش قدس آنلاین، سید مجتبی احمدی افزود: خوشبختانه این استان جزء استانهای موفق در ایجاد و فعال کردن خانه‌های هلال در کشور است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ صلح، ‌ نوع‌دوستی و مهرورزی به مردم از اهداف اصلی تاسیس خانه‌های هلال محسوب می‌شود که باعث ارتقای سطح تاب‌آوری اجتماعی و آمادگی عمومی در مواجهه با بلایا می‌شود.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: تحقق شعار داوطلب ‌محوری و بهره‌مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه افراد متقاضی فعالیت در جمعیت هلال احمر از اهداف تاسیس خانه‌های هلال است.

احمدی افزود: جذب، سازماندهی و آموزش افراد به منظور آمادگی برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی از دیگر اهداف راه‌اندازی این واحدهاست.

وی ادامه داد: شناسایی، جذب و سازماندهی اعضا، داوطلبان و خیران در محلات شهرها و روستا، ارایه خدمت به نیازمندان با بهره‌گیری از توان توانمندان و ارایه آموزش‌های خودامدادی و دگرامدادی و توانمندسازی اعضا از جمله خط مشی های فعالیت‌های هلال روستایی است.

طرح ایجاد "خانه‌های هلال" و دستورالعمل ۲۳ ماده‌ای نحوه تاسیس و فعالیت آن اواسط سال ۱۳۹۶ با هدف تحقق شعار داوطلب‌محوری و بهره‌مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه همه افراد متقاضی فعالیت در جمعیت هلال‌ احمر جمهوری اسلامی ایران از سوی این نهاد اعلام و به تشکیلات استانی آن در سراسر کشور ابلاغ شد.

بر اساس این دستورالعمل، خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که به اختصار "خانه هلال" نامیده می‌شوند مرکزی است با ساختار داوطلبی بدون نیروی انسانی رسمی، پیمانی یا قراردادی در سطح محلات شهرها و روستاها که توسط اعضا، داوطلبان، نیکوکاران و واقفان اداره می‌شود.
خانه هلال همچنین مکانی برای ارائه آموزشهای امدادی، اصول و روشهای خدمات داوطلبانه به همگان به ویژه جوانان، جذب و سازماندهی اعضا برای ارائه خدمات داوطلبی به نیازمندان در شرایط عادی و بحرانی در سطح محلات شهری و روستاهاست.

جمعیت هلال احمر در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۳۱ پایگاه امداد و نجات، ۲۰ نمایندگی و شعبه، ۵۱۲ کارمند رسمی، قراردادی و پیمانی، ۴۴ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، ۴۰ هزار داوطلب و ۱۰۳ هزار عضو جوانان هلال احمر دارد.

همچنین جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از خدمات ۱۴ هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر فعال برخوردار است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.