نماینده مردم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شاهد هستیم که نگاه سوداگرانه و سرمایه‌دارانه تلاطم‌های زیادی در بازار مسکن رقم زده است.

نگاه سوداگرانه مشکل‌های زیادی در بازار مسکن ایجاد کرده است

به گزارش قدس آنلاین، جواد کریمی قدوسی با اشاره به وضعیت نامناسب بازار مسکن اظهار داشت: یکی از مهمترین ایراداتی که در حوزه ساماندهی بازار مسکن وجود دارد این است که در تمام سال‌های اخیر نگاه به بازار مسکن یک نگاه سرمایه‌دارانه و سوداگرانه بوده است.

نماینده مردم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این نگاه قطعاً نیازمند اصلاح و بازنگری جدی است و البته در این حوزه بیشتر دلالان ایفای نقش می‌کنند زیرا برای عموم مردم رویکرد به مسکن یک مقوله مصرفی صرف است و باید این نگاه در سیاستگذاری‌های کلان ترویج شود.

کریمی قدوسی تاکید کرد: قانون مالیات برخانه‌های خالی تا حد زیادی می‌تواند با نگاه سوداگرانه به مسکن مبارزه کند اما آنچه در این میان مهم به‌نظر می‌رسد این است که باید قوانینی بازدارنده برای برخورد با نگاه سرمایه‌دارانه به مسکن نیز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: سفته‌بازی در بازار مسکن طی سال‌های اخیر رشد عجیبی داشته و علت اصلی تلاطماتی که امروز در بازار مسکن شاهد هستیم همین مسئله است و قیمت مسکن را به عنوان یک کالای مصرفی به شدت بالا برده است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.