۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 753945

امروز فیلونیس فلوید برادر جرج فلوید که یک سال از قتلش توسط پلیس آمریکا گذشته، بر روی پلکان ساختمان کنگره ایالات متحده دیده شد. او به همراه دیگر اعضای خانواده قربانیان خشونت پلیس آمریکا یعنی اریک گارنر، بوتام جین و ترنس کراچر با نماینده اکثریت کنگره جلسه ای برگزار کرده اما همه چیز آنگونه که می خواستند پیش نرفت.

اصلاح نیروی پلیس آمریکا به کجا رسید؟

بر روی ماسکی که به صورت زده بود عدد 8 دقیقه و 46 ثانیه به چشم می خورد که یادآور مدت زمانی بود که گردن برادرش زیر زانوی پلیس قاتل قرار داشت؛ که البته بعدا در جلسات دادگاه مشخص شد زمان واقعی آن 9 دقیقه و 29 ثانیه بوده است.

او در جمع گروه کوچکی از خبرنگاران در خصوص تلاش برای تصویب قانونی در راستای اصلاح نیروی پلیس آمریکا که از یک ماه پیش آن را آغاز کرده می گوید: «ما به دنبال تصویب قانونی هستیم که خون برادر من و دیگر قربانیان بی عدالتی پلیس بر روی آن است. ما هنوز صدمه می بینیم و هنوز در رنجیم.»

سرنوشت این قانون اکنون در دستان سنا قرار دارد و خانواده فلوید برنامه دارد به واشنگتن برود تا به صورت خصوصی با بایدن دیدار کند. پیش بینی می شد با تمرکزی که بر روی این قانون گذاشته اند به مناسبت اولین سالگرد مرگ فلوید، دیدار با بایدن مراسم امضای آن باشد اما هنوز خبری از تصویب نیست.

یکی از اصلی ترین نقاط مورد بحث در مورد این قانون پیشنهادی، برداشته شدن مصونیت شایستگان است. در این قانون مامورین دولتی از جمله پلیس تا زمانی که تخطی آن ها از قوانین فاش نشود تحت نظارت و بازجویی در خصوص عملکردشان قرار نمی گیرند. همچنین دیگر موردی که در آن تفاهم دیده نمی شود تلاش برای تغییر بخش 242 قانون آمریکا است که در آن اعمال خلاف قانون پلیس توسط هیات منصفه و نه کمیته تعیین عمدی بودن و یا غیر عمدی بودن اعمال آن ها مورد قضاوت قرار بگیرد. البته توافق در خصوص چند اصلاحات قطعی شده که در آن زیر بازو قرار دادن گلوی متهم از پشت توسط پلیس ممنوع می شود، تغییرات گسترده ای در دادن حکم دادگاه به پلیس برای وارد شدن به منازل بدون به صدا در آوردن زنگ منازل داده خواهد شد و وزارت دفاع محدودیت بیشتری برای در اختیار قرار دادن ادوات نظامی به پلیس دارد.

خانواده قربانیان تلاش دارند تا نام جرج فلوید نه به عنوان کسی که زیر زانوی پلیس به قتل رسید بلکه کسی که گردن نژادپرستی پلیس آمریکا را شکست در اذهان بماند.

منبع: سی بی اس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.