اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی، در مراسمی که به مناسبت هفته میراث فرهنگی برگزار شد، از فعالیت های آستان قدس رضوی در حوزه موزه ها قدردانی کرد.

قدردانی از فعالیت های آستان قدس رضوی در حوزه موزه ها

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با هفته میراث فرهنگی در مراسمی که با حضور مدیران فرهنگی استان خراسان رضوی و در تالار اجتماعات موزه بزرگ خراسان برگزار شد، از خدمات موزه آستان قدس رضوی در حفظ و ترویج میراث فرهنگی و همکاری‌های شایسته با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، قدردانی به عمل آمد.

معاون موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این زمینه با بیان اینکه در سال گذشته این موزه اقدامات فراوانی را در راستای حفظ و ثبت میراث فرهنگی به انجام رسانده، گفت: امضای تفاهم‌نامه با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در زمینۀ ثبت آثار تاریخی و فرهنگی موزه آستان قدس در فهرست آثار ملی کشور، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و همکاری در حوزه‌های پژوهشی و ... از جمله این اقدامات است.

مهدی قیصری‌نیک همچنین از ثبت موضوع «زیارت» به عنوان میراث ناملموس مذهبی در سطح ملی در سال ۹۹ توسط این موزه سخن گفت و افزود: ثبت ۱۵ اثر از آثار موجود در موزۀ رضوی همچون سنگ مقام، سنگاب خوارزمشاهی، ضریح فولادی، درِ دارالسیاده، سکه‌های ولایت‌عهدی امام رضا(ع)، لوح علیرضا عباسی و ... نیز از دیگر اقدامات شاخص این موزه در راستای ثبت و حفظ میراث فرهنگی در سال گذشته بوده است که ثبت ۲۰ اثر دیگر نیز در دست اقدام است.

در چند روز اخیر این موزه به عنوان یکی از برترین موزه‌های بزرگ دولتی کشور از سوی ایکوم معرفی شده بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.