خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که وزیر گردشگری این کشور برای مشارکت در چند نشست گردشگری به دعوت عربستان سعودی و سازمان گردشگری جهانی وارد ریاض شده است.

 وزیر گردشگری سوریه وارد عربستان سعودی شد

قدس آنلاین: شامگاه سه‌شنبه، گزارش داد که «محمد رامی مارتینی» وزیر گردشگری این کشور برای مشارکت در چهل و هفتمین نشست کمیته سازمان گردشگری جهانی در خاورمیانه و مراسم افتتاح دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و همچنین اجلاس احیای گردشگری در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی مشارکت کرده است.

سانا به نقل از وزارت گردشگری سوریه گزارش داد که محمد مارتینی شامگاه سه‌شنبه به دعوت وزارت گردشگری عربستان سعودی و سازمان گردشگری جهانی برای مشارکت در نشست‌های مذکور وارد ریاض شده است.

بر اساس این گزارش، نشست‌های یادشده در تاریخ ۲۶ و ۲۷ ماه جاری میلادی (امروز و فردا)‌ در پایتخت عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

 خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از یک منبع در این خصوص نوشت که این سفر برای اولین بار در ده سال گذشته صورت گرفته است.

این گزارش‌ها در حالی منتشر شده‌اند روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»، اخیرا، فاش کرد که هیأتی سعودی به ریاست «خالد الخمیدان» رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرده است.

در گزارش مذکور اشاره شده بود که دو طرف به عنوان اولین گام برای بازگرداندن روابط دمشق و ریاض در تمامی زمینه‌ها به حالت عادی، به توافقی اولیه برای بازگشایی سفارت عربستان سعودی در سوریه دست پیدا کرده‌اند.

پس از گزارش رأی الیوم برخی منابع نیز این گزارش‌ها را تأیید کردند؛ اما یک مقام وزارت خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» گزارش رسانه‌ها از دیدار رئیس نهاد اطلاعاتی این کشور با مقامات سوری در دمشق را غیردقیق توصیف کرد (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.