وزیر خارجه انگلیس در سفر به فلسطین اشغالی برای تقویت آتش‌بس یکجانبه رژیم صهیونیستی با نوار غزه، خواستار کاهش خشونت‌ها و ایجاد سازش بر مبنای راهکار دو دولتی شد.

 سفر وزیر خارجه انگلیس به فلسطین اشغالی/ راب: باید چرخه خشونت را بشکنیم

قدس آنلاین: «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس بامداد امروز (چهارشنبه) برای پیگیری تصمیم رژیم صهیونیستی برای اعلام آتش‌بس یکجانبه با نوار غزه، وارد فلسطین اشغالی شد.

راب که یک روز بعد از سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی، وارد فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو شد، بر لزوم پایان دادن به خشونت‌ها بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان بر مبنای راهکار دو دولتی شد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وی بعد از به زمین نشستن هواپیمایش در فرودگاه، گفت: «من با سران ارشد هر دو طرف در اینجا و اراضی اشغالی فلسطینیان دیداری درباره نحوه طولانی کردن آتش‌بس اخیر، خواهم داشت. ما باید به چرخه خشونت پایان داده و برای صلح پایدار اقدام کنیم».

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه انگلیس قرار است با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار کند.

راب همچنین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از اعلام آتش‌بس یکجانبه رژیم صهیونیستی با نوار غزه، اظهار داشت: «لازم است که تمام طرف‌ها اکنون روی طولانی کردن آن تمرکز کنند. اتفاقات ماه قبل، ضرورت پیشرفت واقعی برای رسیدن به آینده‌ای مثبت‌تر برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را نشان داد».

به نوشته تایمز اسرائیل، وی همچنین تاکید کرد که انگلیس از راهکار دو دولتی، به عنوان بهترین راه برای رسیدن به صلح پایدار، حمایت می‌کند.

روز گذشته بود که همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت هدف از این سفر، مباحثه برای یافتن راه‌هایی جهت ممانعت از تقویت حماس است. (جزئیات بیشتر)

در درگیری‌های یازده روزه میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطنین اشغالی شلیک شد و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین  باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.