نائب رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین گفت که آمریکا بخشی از بحران است؛ زیرا ابزارهای قتل و ریختن خون مردم فلسطین را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد.

 مقام حماس: آمریکا بخشی از بحران فلسطین است

قدس آنلاین: «موسی ابو مرزوق» نائب رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا، خودش بخشی از بحران فلسطین است.

ابومرزوق در صفحه توئیتر خود نوشت: «آمریکا بخشی از بحران است؛ زیرا ابزارهای قتل و ریختن خون مردم فلسطین را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد».

وی تأکید کرد: «آمریکا بخشی از راه حل نخواهد بود؛ زیرا سیاستها و جانبداریهایش، ما را اذیت کرده است».

این مسئول حماس خاطر نشان کرد: «ما نیازمند سیاست ملی جدید و به دور از دشمنان ملت و همکارانشان هستیم تا از دست اسرائیل خلاص شویم و ملت ما به میهن خود بازگردد».

در همین ارتباط، ابومرزوق شامگاه سه‌شنبه، درباره سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به تل‌آویو گفت: «حل‌وفصل سیاسی میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها، در برنامه‌های آمریکا از اولویت برخوردار نیست و آنچه آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور را به منطقه آورده، موشک‌های مقاومت است که تل‌آویو را هدف قرار دادند».

نایب رئیس حماس در خارج از فلسطین اضافه کرد،  هدف‌ دولت آمریکا از این سفر تلاش برای دگرگون کردن صحنه پیروزی‌های مقاومت و احیای حل‌وفصل سیاسی است؛ حل‌وفصلی که چند سال پیش مرده است.

وی ادامه داد، موشک‌های مقاومت معادله‌های بسیاری را دگرگون کرد. «ملت فلسطین از وضعیت موجود خسته شدند و به این نتیجه رسیدند که هیچ چیزی بدون مقاومت و انتفاضه فراگیر تغییر نخواهد کرد».

ابومرزوق اظهار داشت: «واشنگتن حماس را از دهه نود قرن گذشته تحت تعقیب دارد و در تلاش برای ممانعت از اقدامات دیپلماتیک و مالی آن است. آمریکا باید وضعیت موجود و تسلط مقاومت را به رسمیت بشناسد». او همچنین از دولت جدید آمریکا خواست که «اگر مشتاق به منافع ملت فلسطین است،‌ جلوی موشک‌هایی را بگیرد که کودکان و زنان فلسطینی را هدف قرار می‌دهد».

این عضو ارشد حماس در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل اختیار تعیین کردن چگونگی ورود کمک‌ها به غزه را ندارند، گفت: «ما از هر آن کسی که سعی در آبادانی نوار [غزه] دارد، استقبال می‌کنیم».

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.