کرمانشاه- کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ملون، طالبی، گرمک و سَمسوری به عنوان چهار میوه سالم و مغذی در فصل گرما یاد کرد.

۴ میوه  خوشمزه و مقوی در فصل گرما

به گزارش قدس آنلاین؛ سمیه سلیمانی مهر افزود: خواص این چهارمیوه عمدتا شبیه یکدیگر بوده و در برخی کمتر و در برخی بیشتر عمده خواص مشترک است.

سلیمانی مهر با اشاره به وجود آب بسیار در این میوه ها گفت: این میوه ها می توانند در کنار تامین آب بدن، به دلیل وجود انواع ویتامین و مواد معدنی، محصولات سالم و مغذی به شمار روند.

وی از این چهار میوه به دلیل وجود بتاکاروتن به عنوان میوه های ضدسرطانی یاد کرد و افزود: در این بین بتاکاروتن ملون در حد بالاتری قرار دارد و مصرف آن برای پیشگیری از ابتلا به سرطان توصیه می شود.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وجود مواد معدنی سدیم، پتاسیم و منزیم در این چهار میوه گفت: وجود پتاسیم بالا در این میوه می تواند تاثیر بسیاری بر کاهش چربی ها شکم داشته و از این طریق به کاهش وزن افراد کمک کند.

وی افزود: علاوه بر اینها این میوه ها سرشار از فیبر هستند که همین امر موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و از طرفی به دلیل وجود فیبر، با مصرف این میوه ها نوعی احساس سیری در افراد ایجاد شده و از پرخوری افراد جلوگیری می کند.

سلیمانی مهر خاطرنشان کرد: این چهار میوه همچنین مدر هستند و همین امر موجب شده مصرف آنها برای بیماران حاد کلیوی بسیار مفید باشند.

وی افزود: همچنین افراد باید دقت داشته باشند از مصرف میوه ترک خورده و یا له شده بپرهیزند و قبل از هرگونه مصرف، حتما سطح میوه را ضدعفونی و تمیز کرده و سپس اقدام به مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.