۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 754029

نرخ طلا در بازارهای جهانی پس از مدتها بالاخره سد مقاومتی ورود به کانال ۱۹۰۰ دلار را شکست .

طلای جهانی به کانال ۱۹۰۰ دلار وارد شد

 به گزارش قدس آنلاین هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایشی ۷ دلاری به ۱۹۰۵ دلار رسید . هر چند میزان افزایش قیمت طلا اندک بود اما تغییر کانال سیگنال مهمی برای سرمایه گذاران محسوب می‌شود .

 نرخ طلا در بازارهای جهانی حالا با قرارگیری در کانال یک هزار و ۹۰۰ دلار به قیمت ۵ ماه قبل برگشت چرا که خروج بهای طلا از این محدوده به کانال یک هزار و هشتصد دلار در اولین روزهای دی ماه سال گذشته رخ داد .به این ترتیب بهای طلا به بالاترین رقم در ۵ ماه اخیر رسیده است. در این محدوده زمانی قیمت طلا تحت تاثیر اخبار خوش بینانه منتشره در خصوص واکسیناسیون سراسری کرونا در جهان تا مرز یک هزار و ۶۰۰ دلار در هر اونس نیز عقب نشینی کرد اما به تدریج با ظهور موانع تازه و همچنین اتفاقاتی دیگر نظیر جابجایی ارزش دلار ، طلا به پیشروی خود تا سقف کانال یک هزار و ۸۰۰ دلار ادامه داد.

 بسیاری از تحلیلگران معتقدند رشد بهای طلا از پس عقب نشینی ارزش دلار در بازارهای جهانی اتفاق افتاد . ارزش دلار در بازارهای جهانی به کمترین میزان طی ۴.۵ ماه اخیر رسیده است .

 دلار ضعیف تر همواره ، طلای قدرتمند را به همراه دارد.

از سوی دیگر بازده اوراق خزانه آمریکا نزدیک به پایینترین رکورد دو هفته اخیر ایستاد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش داد.

بر اساس گزارش رویترز، ریچارد کلاریدا، نایب رییس بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه اظهار کرد: بانک مرکزی آمریکا می تواند هر گونه جهش احتمالی تورم را بدون منحرف شدن اقتصاد از مسیر احیا کنترل کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.