چندین کشور از سازمان جهانی بهداشت خواستند تحقیقات بیشتر و عمیق‌تری درباره منشاء ویروس کرونا انجام دهد.

درخواست برای تحقیقات بیشتر درباره منشاء ویروس کرونا

قدس آنلاین: چندین کشور جهان از جمله آمریکا روز سه شنبه از سازمان جهانی بهداشت خواستند تحقیقات بیشتر و عمیق تری درباره منشاء ویروس کرونا انجام دهد.

این درخواست‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که اولین ماموریت کارشناسان سازمان جهانی بهداشت برای کشف منشاء ویروس کرونا در چین سوالات بی جواب بیشتری را مطرح کرده است.

درخواست کشورها از سازمان جهانی بهداشت برای تحقیق بیشتر درباره منشاء ویروس کرونا همزمان با هفتاد و چهارمین مجمع جهانی بهداشت که از روز دوشنبه با مشارکت نمایندگان ۱۹۴ کشور عضو این سازمان آغاز شده است، مطرح شد.

نخستین مرحله از تحقیقات کارشناسان سازمان جهانی بهداشت درباره منشاء کرونا در چین اوایل امسال در منطقه ووهان که محل ظهور ویروس و نقطه شکل گیری همه گیری کووید ۱۹ محسوب می‌شود، صورت گرفت.

این ماموریت با همکاری کارشناسان سازمان جهانی بهداشت و کارشناسان چینی در شرایطی صورت گرفت که برخی کشورهای غربی سازمان جهانی بهداشت را به وابستگی به چین و پیروی از این کشور متهم می‌کنند.

کشورها معتقدند چین با ماه‌ها تعلل و وقت کشی برای موافقت با ورود کارشناسان بهداشتی به این کشور، در روند تحقیقات سازمان جهانی بهداشت کارشکنی کرده است.

جرمی کانیندیک نماینده آمریکا روز سه شنبه در نشست مجازی سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد لازم است که یک تحقیق محکم، کامل و شفاف توسط کارشناسان بهداشت بین المللی درباره منشاء ویروس کرونا صورت گیرد.

این مسئول آمریکایی افزود مرحله دوم تحقیقات باید مشخصا بر روی ریشه واقعی مشکل صورت گیرد تا مشخص شود ویروس از کجا آمده است. تجزیه و تحلیل‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد باید کاملا مستقل و مبتنی بر علوم باشد.

در این نشست مجازی نمایندگان برخی کشورهای دیگر مثل استرالیا، ژاپن و پرتغال نیز درخواست‌های مشابهی را مطرح کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.