معاون فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به آغاز ثبت نام کتاب‌فروشی‌های استان در طرح بهارانه کتاب همزمان با سراسر کشور از تلاش برای افزایش سهم یارانه خراسان رضوی خبر داد.

آغاز ثبت نام بهارانه کتاب/یارانه خراسان رضوی افزایش یابد

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر با بیان این‌که ثبت نام طرح «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» از روز گذشته آغاز شده و تا دهم خرداد ماه ادامه دارد،  اظهار کرد: کتاب‌فروشی‌هایی که در دوره‌های گذشته طرح فصل کتاب ثبت نام کرده بودند، نیازی به ثبت نام مجدد ندارند و تنها کتاب‌فروشی‌های جدیدی که می‌خواهند به این طرح بپوندند، باید با مراجعه به سایت طرح کتاب نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

وی ادامه داد: طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از ۱۷ خرداد ماه به مدت یک هفته به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

تحفه‌گر با اشاره به این‌که انتظار داریم در این دوره از طرح فصل کتاب نیز خراسان رضوی همچون دوره‌های گذشته جزو پیشتازان باشد، تصریح کرد: امیدواریم مردم همچون گذشته به خوبی از این طرح استقبال کنند. در این طرح همچون دوره گذشته به هر کد ملی تا سقف ۲۰۰ هزار تومان خرید کتاب ۲۰ درصد، معادل ۴۰ هزار تومان، یارانه پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره گذشته ۱۱۰ کتابفروشی در خراسان رضوی در این طرح شرکت کردند که نسبت به دوره پیشین ۵۰ درصد افزایش داشت. امیدواریم با توجه به تغییرات انجام شده و تمهیداتی که از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران اندیشیده شده است، پرداختی‌ به کتابفروشی‌ها بدون تاخیر و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود و به تبع آن استقبال کتابفروشی‌ها نیز افزایش یابد.

معاون فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به سقف محدود یارانه پرداختی به خراسان رضوی عنوان کرد: در دوره‌های قبل با چانه‌زنی‌های انجام شده توانستیم سهم یارانه خراسان رضوی از این طرح را به ۷۰۰ میلیون تومان برسانیم. امیدواریم با توجه به گسترش طرح و استقبال خوب مردم خراسان رضوی که در دوره گذشته حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش را در پی داشت سهم یارانه خراسان رضوی از طرح فروش کتاب در این دوره افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از کتاب‌فروشی‌های شرکت‌کننده در این طرح به ویژه کتابفروشی‌های بزرگ امکان خرید آنلاین و ارسال کتاب‌ها برای مشتریان را فراهم کرده‌اند که ضمن حفظ سلامتی خریداران باعث کاهش رفت‌وآمد و ترافیک خواهد شد.  

خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» اعلام کرده که کتابفروشی‌های سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سایت tarh.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ اقدام کنند.  کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح‌های قبلی، برای تایید شرکت در بهارانه کتاب ۱۴۰۰ نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.  در این طرح، کتابفروشی هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.