وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر خارجه انگلیس، ضمن گفت‌وگو درباره جنگ اخیر با نوار غزه، بر لزوم وجود مؤلفه‌های نظارتی بر ایران در هرگونه توافق هسته‌ای تاکید کرد.

 تاکید گانتز بر تداوم نظارت‌ها بر ایران در گفت‌وگو با وزیر خارجه انگلیس

قدس آنلاین: «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس که به فلسطین اشغالی سفر کرده، با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد.

گانتز طی توئیتی درباره این دیدار گفت: «درباره برنامه‌ها برای تقویت تشکیلات خودگردان و تنظیم سیاست‌ها در قبال نوار غزه به نحوی که آرامش طولانی‌مدت و بازگشت اجساد نظامیان را حاصل کند، به او گزارش دادم».

وی با اشاره به بخش دیگری از صحبت‌هایش با راب درباره ایران و برنامه هسته‌ای، افزود: «بر اهمیت وجود مکانیسم‌های نظارتی در هرگونه توافق هسته‌ای با ایران تاکید کردم. لازم است که مؤلفه‌هایی وارد عمل شود که از نظارت دقیق و مؤثر بر برنامه هسته‌ای ایران مطمئن شویم».

وزیر خارجه انگلیس نیز در دیدارهای خود با مسئولان تل‌آویو گفت: «بر تعهد به راه‌حل دو دولتی، اهمیت یک توافق هسته‌ای قوی‌تر با ایران و تعهد خود به امنیت اسرائیل تأکید کردم».

پیش از این نیز «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خبر داد که در گفت‌وگوها با راب درباره مسائل منطقه‌ای از جمله ایران صحبت کرده و بر اهمیت جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی‌های هسته‌ای تاکید کرد. (جزئیات بیشتر)

سفر راب و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده برای رایزنی با مقام‌های رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر به فلسطین اشغالی در حالی‌ است که دور پنجم مذاکرات وین برای احیای برجام از روز گذشته (سه‌شنبه) آغاز شده است.

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) که عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در «گرند هتل» در شهر وین آغاز شد، بعد از حدود یک ساعت و نیم به کار خود پایان داد و شرکت کنندگان در نشست خود به رایزنی‌ درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق پرداختند.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از نشست روز گذشته کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی درباره نشست مذکور با بیان این‌که نمی‌توانم با اطمینان بگویم که این دور از مذاکرات دور آخر خواهد بود، تصریح کرد: تا وقتی منافع کشور تامین نشده، مذاکره ادامه پیدا می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.