۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 754079

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طبق تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز (چهارشنبه) سامانه ناپایدار جوی وارد این استان می‌شود که باعث بروز وزش باد شدید همراه با خسارت به ویژه در مناطق جنوبی و غربی استان خواهد شد.

باد شدید خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، زهرا عنایتی افزود: بر همین اساس بارش رگباری در مناطق غربی، جنوبی و همچنین بخش‌هایی از مرکز استان، دور از ذهن نخواهد بود.

وی ادامه داد: در پی ورود این سامانه جوی، وزش باد از عصر چهارشنبه آغاز می‌شود که تا اواخر وقت روز جمعه به فعالیت خود ادامه خواهد داد و بیشترین وزش باد همراه با پیش‌بینی خسارت روز پنجشنبه خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی گفت: همچنین بارش‌هایی نیز از عصر چهارشنبه آغاز و تا اواخر روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود دمای هوای استان نیز روز پنجشنبه هفته جاری سه تا پنج درجه کاهش یابد و این در حالی است که هفته آینده شاهد افزایش دوباره دمای هوا در استان خواهیم بود.

وی افزود: فریمان با کمینه دمای هوای ۱۳ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۹ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

عنایتی ادامه داد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان بردسکن با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

وی گفت: دمای هوای شهر مشهد نیز در این مدت بین ۲۰ و ۳۵ درجه سلسیوس در نوسان بود که پیش‌بینی می‌شود امروز و در گرمترین ساعات به ۳۶ درجه بالای صفر برسد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.