گروهی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا با معرفی طرحی جدید در صدد سنگ‌اندازی در ورود احتمالی دولت «جو بایدن» به برجام هستند.

طرحی جدید از سناتورها برای جلوگیری از ورود آمریکا به برجام

به گزارش قدس آنلاین، گروهی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا با معرفی طرحی جدید در صدد سنگ‌اندازی در ورود احتمالی دولت «جو بایدن» به برجام هستند.

پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن»، نزدیک به محافظه‌کاران آمریکایی که نسخه‌ای از پیش‌نویس این طرح را دیده می‌گوید حامیان طرح مذکور خواستار ملزم کردن دولت «جو بایدن» به کسب اجازه از کنگره قبل از حصول توافق با ایران هستند.

طبق تحلیل واشنگتن‌فری‌بیکن این طرح که به عنوان متمم برای اضافه شدن به یک طرح قانونی دیگر پیشنهاد شده در صورت تصویب در هر دو مجلس کنگره و تبدیل شدن به قانون مانعی عمده درتلاش دولت بایدن برای ورود مجدد به برجام ایجاد خواهد کرد.

با این حال، از آنجا که برجام مسئله‌ای کاملاً حزبی در سیاست آمریکا است، طرح مذکور احتمالاً مورد مخالفت دموکرات‌ها خواهد بود و تنها از حمایت قانونگذاران جمهوری‌خواه برخوردار خواهد بود. 

«ران جانسون»، قانونگذار حزب جمهوری‌خواه این طرح را ارائه کرده و تا کنون موفق به جلب حمایت چندین سناتور جمهوری‌خواه دیگر که مخالفت دیپلماسی با ایران هستند شده است. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.