رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش فعالیت مجلس یازدهم را به‌زودی برای استحضار موکلین خود ارائه خواهیم کرد.

قالیباف: گزارش فعالیت مجلس را ارائه می‌کنیم/ خود را به مردم متعهد می‌دانیم

قدس آنلاین: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 5 خرداد) قوه مقننه و  در نطق پیش از دستور خود، گفت: با مراسم تحلیفی که صورت گرفت، مجلس یازدهم وارد سال دوم فعالیت کاری خود شد.

وی با بیان اینکه "گزارش فعالیت مجلس یازدهم را به‌زودی برای استحضار موکلین خود ارائه خواهیم کرد"، افزود: در این فرصت به ولی‌نعمتان خود عرضه می‌کنم که ما نمایندگان شما در سال گذشته با همه فراز و نشیب‌ها همت و توان خود را در جهت پیگیری مسائل شما در حدود اختیارات و ظرفیت‌های مجلس به‌کار گرفتیم و علی‌رغم اذعان به برخی نقاط ضعف نسبت به کارنامه یک‌ساله خود در محضر خداوند متعال و شما مردم عزیز ایران خود را روسفید احساس می‌کنیم.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: وجود نقاط ضعف برای هر نهادی به‌خصوص مجلس با قریب به 290 نفر تصمیم‌گیر با دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف طبیعی است، اما واقعیت این است که علی‌رغم موانع و محدودیت‌های موجود مخصوصاً وجود ساختارها و رویه‌های ناصوابی که طی سال‌های متمادی در تاروپود قوه مقننه شکل گرفته است، مجلس یازدهم در سال اول فعالیت خود توانسته است در مسائل اساسی کشور وظایف اصلی خود را به‌درستی انجام دهد که خروجی آنها یا به‌عنوان قانون نهایی شده و یا با جدیت و پیگیری در حال انجام کار کارشناسی و نهایی‌شدن در کمیسیون‌های تخصصی مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سرمایه ما تجربه تلاش‌های سال گذشته ماست و وظیفه پیشِ‌روی ما برطرف کردن نیازهای متراکم باقیمانده از سال‌ها عقب‌ماندگی است.

قالیباف اضافه کرد: مردم عزیز ایران! ما خود را به شما متعهد می‌دانیم که روزهایمان را برای حل مسائل شما به شب برسانیم و شب‌ها با دغدغه مشکلات شما سر بر بالین بگذاریم. امیدواریم با استعانت از خداوند متعال و با تدبیر و عقلانیت انقلابی و همچنین با ریل‌گذاری درست برای اقدامات دولت آینده گره‌ها را از دست‌وپای مسئولان اجرایی کشور باز کنیم و بتوانیم در حدود اختیارات و وظایف مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات موجود کمک کنیم تا اندکی از وظیفه خود را نسبت به مردم نجیب و صبور ایران ادا کنیم.

به گزارش تسنیم، احمد امیرآبادی فراهانی پس از قرائت سوگند از سوی اعضای هیئت رئیسه اجلاسیه دوم مجلس یازدهم، ضمن آرزوی موفقیت برای هیئت رئیسه جدید، عنوان کرد: براساس ماده 12 آئین‌نامه داخلی اعضای هیئت رئیسه اجلاسیه اول تا روز یکشنبه 9 خردادماه به کار خود ادامه خواهد داد و هیئت رئیسه جدید روز یکشنبه در جایگاه هیئت رئیسه مستقر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.