رییس ستاد انتخابات کاشمر گفت: بر اساس مواد ۴۵ قانون انتخابات و همچنین ۱۹ آیین‌نامه اجرایی انتخابات ریاست جمهوری، هیات اجرایی انتخابات برپایی ۸۲ شعبه را برای جمع‌آوری آرای شهروندان این شهرستان جنوب غربی خراسان رضوی در ۲۸ خردادماه جاری تصویب کرد.

تصویب ۸۲ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات در کاشمر

به گزارش قدس آنلاین،  مسلم ساقی افزود: تعداد شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات همزمان ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره خبرگان رهبری با بررسی و آسیب‌شناسی لازم صورت گرفت زیرا امسال با بحران شیوع ویروس کرونا نیز روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: شمار شعبه‌های اخذ رای در حوزه کاشمر با توجه به لزوم اقدامات پیشگیرانه همچون رعایت فاصله اجتماعی و عمل به پروتکل‌های بهداشتی، در بخش روستایی سه مورد، در بخش شهری چهار مورد و در مجموع به تعداد هفت شعبه نسبت به انتخابات پیشین این شهرستان افزایش یافته است.

فرماندار کاشمر گفت: بر این اساس برپایی ۷۸ شعبه ثابت در سطح این شهرستان به انضمام چهار شعبه سیار شهری و روستایی برای انتخابات ۲۸ خردادماه جاری به تایید و تصویب هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کاشمر رسید.

وی افزود: ۴۸ مورد از این شعبه‌ها در سطح شهر و ۳۴ مورد در روستاهای شهرستان کاشمر کار اخذ آرای مردم را در انتخابات پیش رو انجام خواهند داد.  

ساقی در ادامه گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سلامت، امنیت، فضای رقابتی و کمک به تحقق مشارکت حداکثری را از وظایف اصلی مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات ذکر و بیان کرد: در انتخابات برای تحقق مشارکت حداکثری که مورد تاکید مقام معظم رهبری و مقامات عالی رتبه کشور است نیازمند تعامل و همکاری دست اندرکاران در حوزه بازرسی، نظارت و دیگر بخش های انتخابات هستیم.

وی همچنین بر لزوم و تعهد نسبت به قانونمداری، بی‌طرفی و امانتداری همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات تاکید و بیان کرد: قانونی که هم‌اینک جاری است ملاک عمل تمامی افراد موظف و مجری برگزاری انتخابات محسوب می‌شود.

رییس ستاد انتخابات شهرستان کاشمر ادامه داد: بر این اساس امانت‌داری قانونمند، اصلی اساسی در جریان برگزاری انتخابات است و وظیفه قانونی، انسانی و شرعی ما صیانت از آرای مردم به عنوان حق‌الناس است.  

ساقی گفت: برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کاشمر در مهلت قانونی  ۸۱ نفر ثبت نام نمودند که تاکنون ۱۰ نفر انصراف خود را اعلام و در سامانه ثبت کرده اند، افراد رد صلاحیت شده نیز با تکمیل فرم مراتب اعتراض خود را به فرمانداری اعلام کرده اند که مدارک و درخواست این افراد از طریق پست به هیات مرکزی نظارت ارسال شده است.

وی افزود: پروژه مهم نظام در استان و شهرستان بحث انتخابات ۱۴۰۰ است که در ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.  

فرماندار کاشمر همچنین بر نقش موثر خبرنگاران در اطلاع‌رسانی شفاف و جامع تاکید و بیان کرد: باید از همه توان رسانه ای برای پوشش مناسب فرایند انتخابات به منظور اطلاع رسانی مناسب در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات بهره برد.

شورای اسلامی شهر ۱۰۰ هزار نفری کاشمر هفت عضو اصلی دارد. تعداد اعضای اصلی شوراهای ۱۲ روستای این شهرستان سه نفر و ۱۳ روستا پنج نفر است.

شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان کاشمر در مجموع ۱۰۸ عضو دارند که در انتخابات ۲۸ خرداد ماه جاری اعضای ششمین دوره آنها از سوی مردم برگزیده خواهند شد.  

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از ۲ بخش و ۳۵ روستا است. ۳۸ هزار نفر از جمعیت کاشمر ساکن روستاهای این شهرستان هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.