۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 754195

بر اساس بررسی انجمن غدد درون‌ریز (Endocrine Society) خوردن یک وعده شام گیاهی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را ۱۰ درصد کاهش دهد.

آثار شگفت‌انگیز خوردن شام گیاهی روی بدن

به گزارش قدس آنلاین، ایسنا به نقل از ارث نوشت: محققان دریافتند افرادی که در وعده شام کربوهیدرات تصفیه‌شده بیش از حد و گوشت‌های چرب می‌خورند، نسبت به افرادی که این نوع غذا را در صبحانه می‌خورند، بیشتر به بیماری‌های قلبی مبتلا خواهند شد. مهمترین علل مرگ‌ومیر شامل نارسایی احتقانی قلب، حمله قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری‌های قلبی وعروقی است.

سازمان بهداشت جهانی گزارش کرده است که هر ساله ۱۷.۹ میلیون نفر بر اثر بیماری‌های قلبی‌وعروقی جان خود را از دست می‌دهند که ۳۱ درصد از کل مرگ‌ومیرها در جهان است. افرادی که به طور منظم چربی اشباع، گوشت‌های فرآوری‌شده و قند اضافی مصرف می‌کنند، بیشتر با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی مواجه هستند. در مقابل، خوردن رژیم‌غذایی سالم برای قلب با سبزیجات و غلات بیشتر و گوشت کمتر می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

محققان برای ارائه راهکار کاهش خطر بیماری‌های قلبی باید به زمان صرف غذا و کیفیت آن توجه داشته باشند. آنان داده‌های حاصل از نظرسنجی ملی بررسی سلامت و تغذیه (NHANES) که شامل ۲۷ هزار و ۹۱۱ بزرگسال در ایالات‌متحده بود را تجزیه‌وتحلیل کردند. اطلاعات رژیم‌غذایی طی مصاحبه با شرکت‌کنندگان در دو روز غیر متوالی جمع‌آوری شده بود.

گروه محققان، میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی شرکت‌کنندگان را با خوردن چربی، کربوهیدرات و پروتئین‌های مختلف در صبحانه و شام مقایسه کردند و نتایج نشان داد که خوردن شام گیاهی با کاهش ۱۰ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی مرتبط است.

محققان عنوان کردند: «همیشه به خصوص در افراد در معرض خطر بیماری‌های قلبی رژیم‌ غذایی سالم توصیه می‌شود، اما این مورد را دریافتیم که خوردن گوشت و کربوهیدرات تصفیه‌شده در وعده صبحانه خطر کمتری به همراه خواهد داشت.»

این بررسی در مجله Clinical Endocrinology & Metabolism منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.