وزیر نیرو از تخصیص و تقسیم اعتبار ویژه ۳۲۰۰ میلیارد تومانی بین استان‌ها خبر داد و گفت: بخش عمده این اعتبار ویژه، مخصوص شهرهای با تنش آبی در تابستان ۱۴۰۰ است.

اعتبار ویژه ۳۲۰۰ میلیارد تومانی برای مدیریت تنش آبی تابستان بین استان‌ها تقسیم شد

به گزارش قدس آنلاین رضا اردکانیان، وزیر نیرو  اظهار داشت: 3200 میلیارد تومان اعتبار ویژه که به منظور مدیریت تنش آبی تابستان امسال درنظر گرفته شده بود، تخصیص یافت.

وی افزود: با تخصیص این اعتبار، این مبلغ بین استان‌ها تقسیم شده تا پروژه‌های مشخص شده را در بخش آب اجرایی کنند.

وزیر نیرو تصریح کرد: بخش عمده این اعتبار ویژه، مخصوص شهرهای با تنش آبی در تابستان 1400 است؛ البته  اغلب این پروژه‌ها، پروژه‌هایی است که در حال اجرا بوده، اما برای تکمیل و تسریع در اجرا نیازمند منابع مالی بوده‌اند.

وی ادامه داد: این منابع مالی کمک می کند که این پروژه‌ها با سرعت بیشتری اجرا و تکمیل شوند.

* آیا تخصیص 3200 میلیارد تومان باعث کاهش قطعی‌های آب می‌شود؟

اردکانیان در پاسخ به اینکه "آیا تخصیص این اعتبار 3200 میلیارد تومانی موجب کاهش قطعی‌های آب در تابستان سال جاری خواهد شد؟"، گفت: قطعی آب در تابستان سال جاری بیشتر به وجود خود منابع بازمی‌گردد؛ یعنی اگر می خواهیم قطعی آب نداشته باشیم، باید آب به اندازه کافی در اختیار داشته باشیم.

وی افزود: این پروژه‌ها اغلب یا پروژه‌های احداث شبکه آب، یا پروژه‌های احداث تصفیه‌خانه و یا احداث مخازن است؛ اما تأثیر مثبت اجرای این پروژه‌ها در تابستان سال جاری از این حیث خواهد بود که آب موجود بهتر و مناسب‌تر در اختیار مشترکان قرار گیرد.

* کار شبانه‌روزی برای حل مشکل آب شرب اصفهان

وزیر نیرو اذعان داشت: به عنوان مثال یکی از شهرهایی که از قبل مشکلات آبی داشتیم و آقای رئیس جمهور نیز پایان سال قبل دستور داده بودند از محل همین پروژه‌ها، به مشکلات آن رسیدگی شود، شهر اصفهان است؛ که هم‌اکنون نیز متخصصان صنعت آب به صورت شبانه‌روزی در حال کار هستند و امیدواریم مشکل آب شرب اصفهان برای تابستان امسال رفع شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.