معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از پیشرفت فیزیکی ۲۶ درصدی بوستان کشاورزی شهری مهندس شهرستانی به عنوان دومین بوستان کشاورزی شهری ایران و بهره‌برداری از فاز اول آن در تیر ماه سال جاری خبر داد.

بهره برداری از فاز اول دومین بوستان کشاورزی شهری ایران در حاشیه کلانشهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: عملیات احداث این پروژه در حاشیه شهر مشهد و در خیابان حر، در فضایی به وسعت بیش از ۷۳ هکتار از سال گذشته و پس از انجام مطالعات تخصصی آغاز شده و تاکنون پیشرفت فیزیکی ۲۶ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اهداف بوستان‌های کشاورزی شهری نظیر تولید محصولات ارگانیک و سالم، توانمندسازی اقشار مناطق کم برخوردار شهری و توسعه مشارکت اجتماعی شهروندان، حدود ۲۲ هکتار از این بوستان به فعالیت مستقیم کشاورزی شهری اختصاص پیدا کرده و مقرر شده است این فضا با نظارت و راهبری دانشگاه فردوسی مشهد در قالب قطعات ۵ هزار متری به منظور کشت انواع صیفی جات و سبزیجات مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: برای فاز اول این پروژه بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود فاز اول آن در اواخر تیرماه سال جاری آماده بهره‌برداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.