باشگاه پرسپولیس برای تسویه‌حساب مالیاتی سرمربی سابق خود باید حدود ۱۱ میلیارد تومان هزینه کند.

پرونده مالی سنگین علیه پرسپولیس | بدهی ۳ میلیاردی به ۱۱ میلیارد تبدیل شد!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، پس از تسویه حساب باشگاه پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش، این مربی کروات از پرسپولیس خواست که با توجه به مفاد قرارداد، مالیات دستمزد او توسط باشگاه پرداخت شود و برگه تسویه حساب به دستش برسد. از این رو مدیران پرسپولیس در آخرین مذاکرات خود با سرمربی کروات، به او قول دادند که به زودی مشکل مالیاتی او را حال کنند اما میزان بدهی مالیاتی برانکو چقدر است؟

در آبان‌ ماه سال ١٣٩٩، اداره مالیات بدهی حدود ٣ میلیارد تومانی را که مربوط به دستمزد برانکو بود به باشگاه پرسپولیس اعلام می‌کند، نکته جالب اینجاست که به خاطر پرداخت نشدن بدهی مالیاتی طی حدود چهار سال حضور برانکو در پرسپولیس، به اصل بدهی حدود ٣ میلیارد و ۵٠٠ میلیون هم جریمه اضافه شده بود؛ یعنی تا پیش از اینکه برانکو یک میلیون و ١۵٠ هزار یوروی پایانی قراردادش را - که در اواسط سال ٩٩ پرداخت شد- بگیرد، حدود ۶ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان بدهی مالیاتی داشت.

از قرار معلوم طی چهار سال حضور این مربی کروات در ایران، هر زمانی که نیاز به خروج از کشور داشت، پرسپولیسی‌ها مبلغ اندکی را به عنوان علی‌الحساب پرداخت می‌کردند تا مشکلی برای خروج برانکو ایجاد نشود اما هیچگاه مالیات قرارداد او - که پرداخت آن بر عهده باشگاه بود - تسویه نشده است.

این ۶ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان صرفا مربوط به دریافتی‌های برانکو تا پایان سال ١٣٩٨ است و بابت دریافت یک میلیون و ١۵٠ هزار یورویی که در سال ١٣٩٩ دریافت کرده باید مجدداً مالیات پرداخت شود.  

بر اساس قوانین مالیاتی به پرداختی آخر پرسپولیس به برانکو، حدود ١٧٢ هزار و ۵٠٠ یورو با نرخ رسمی بانک مرکزی در سال ٩٩ مالیات تعلق می‌گیرد. این یعنی پرسپولیسی‌ها برای این مبلغ هم حدود ۴ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان باید مالیات بدهند.

البته باشگاه پرسپولیس امید زیادی دارد که بخشی از جرایم دیرکرد مالیات برانکو از سوی اداره مالیات بخشیده شود که در غیر این صورت سرخ‌ها باید برای تسویه حساب مالیاتی برانکو حدود ۱۱ میلیارد تومان پرداخت کنند.

کد خبر 603921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.