وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی میاندوآب از افزایش دو برابری ظرفیت تولید در صنعت فرش ماشینی طی ۱۰ سال اخیر خبر داد.

افزایش ۲ برابری ظرفیت تولید فرش ماشینی در ۱۰ سال اخیر/ رشد ۲۶ درصدی صادرات فرش ماشینی در سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین علیرضا رزم حسینی افزود: تولید فرش ماشینی از ۵۲ میلیون مترمربع در سال به ۱۴۰ میلیون متر مربع در سال رسید که افزایش تقریباً دو برابری داشته است.

فعالیت حدود یک هزار واحد تولیدی در صنعت فرش ماشینی کشور

وی با بیان اینکه صنعت فرش ماشینی صادرات محور شده است، تصریح کرد: حدود یک هزار واحد در این حوزه فعال می باشند و در بازدیدی که از صنعت فرش ماشینی در کاشان داشته‌ایم اغلب واحدها سه شیفته مشغول به کار هستند.

افزایش ۲۶ درصدی صادرات فرش ماشینی در سال گذشته

وزیر صمت با بیان اینکه صادرات فرش ماشینی در سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: فرش ماشینی کالایی بومی است و ظرفیت گسترش به کشورهای خارجی را برای صادرات دارد، هنر و نقاشی پشتوانه مهم و حائز اهمیتی در توسعه این صنعت به شمار می رود.

رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان از آبان ماه سال گذشته

رزم حسینی با بیان اینکه حمایت از صادرات و کالاهای صادرات محور از اولویت های وزارت صمت می باشد، اضافه کرد: خوشبختانه از آبان ماه سال گذشته و در پی مصوبات ستاد اقتصادی دولت مشکل رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان حل شد و صادرکنندگان از محل واردات خود یا اشخاص یا ارز متقاضی می‌توانند به رفع تعهدات ارزی خود مبادرت ورزند.

بخشنامه های صادره در جهت رفع موانع تولید و صادرات بوده است

وی با بیان اینکه به عنوان مسئول تجارت خارجی وظیفه حمایت از صادرکنندگان را داریم،گفت: در این دوره کوتاه بخشنامه ای صادر نشد که ایجاد مانع کند و بخشنامه های صادره در جهت رفع موانع تولید و صادرات بوده است که مصوبات ستاد اقتصادی دولت نیز از این گونه بخشنامه هاست.

رزم حسینی همچنین تصریح کرد: به دنبال ایجاد مگا شهرکها با بیش از یک هزار هکتار زمین هستیم و در این حوزه نیز با تامین زمین لازم می توانیم زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.