امروز آلکنو با ایرانی‌ها علیه روس‌ها

تیم ملی کشورمان امروز در حالی در دومین دیدار خود در جام ملت‌های والیبال از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف روسیه می رود که دیروز مقابل ژاپن شکست بدی را تجربه کرد. در این بازی که با نتیجه ۳ بر صفر به نفع سامورایی‌ها تمام شد تیم آلکنو در نبود معروف، کاپیتان خود اصلاً در حدواندازه‌های خود ظاهر نشد و مغلوب بازی سرعتی و توپ گیری عقب زمین حریف آسیایی خود شد. معروف پیش از شروع بازی به دلیل سرماخوردگی از ترکیب تیم ملی خط خورد تا علی شفیعی جوان جانشین وی شود. در این بازی موسوی هم آنی نبود که انتظار داشتیم و به نظر فقدان بازی‌های تدارکاتی که تیم ملی از آن رنج می برد سبب شده بود شاهد هماهنگی کمی بین بازیکنان در نقاط مختلف زمین باشیم. بلند قامتان ایران با ترکیب سید محمد موسوی، امیر غفور، میثم صالحی، محمد طاهر وادی، علی اصغر مجرد و میلاد عبادی پور (کاپیتان) مقابل تیم ملی ژاپن ظاهر شد. امیر غفور در این دیدار با ۱۵ پوئن برای ایران و یوکی ایشیکاوا با ۱۸ امتیاز برای تیم ملی ژاپن امتیازآورترین بازیکنان زمین بودند. پیش‌بینی می‌شود تیم ملی رفته رفته بتواند بازی‌های هماهنگ‌تری را به نمایش بگذارد و الکنو به هدف خود برای آماده کردن تیم ملی در راه المپیک برسد.

امروز البته بازی با روسیه می‌تواند دارای جذابیت‌های خاصی باشد از این نظر که آلکنو شناخت خوبی نسبت به تیم قبلی خود دارد. وی پیش از این عنوان کرده بود که تلاش خواهد کرد از نظر احساسی تحت تأثیر قرار نگیرد و همچون یک مربی حرفه ای روی تیم تحت هدایتش تمرکز کند. گفتنی است از زمان حضور ساملوو تاکتیک این تیم هم به روز شده است.

شایان ذکر است با یک سال وقفه ای که در روند برگزاری لیگ ملت‌های والیبال اتفاق افتاد، امسال با وجود بحران کرونا تصمیم به برگزاری مسابقات به صورت متمرکز گرفته شد.  والیبال ایران که سابقه قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر لیگ ملت‌ها را هم در کارنامه دارد، امسال با ترکیبی نسبتاً متفاوت نسبت به دو سال قبل وارد ریمینی ایتالیا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.