رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: نتیجه مثبت آزمایش‌های کرونا در این شهرستان نسبت به ۲ هفته پیش افزایش یافته است.

تعداد مبتلایان به کرونا در تربت‌جام افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر محمد افکار افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان جان خود را از دست داده است و هم اکنون ۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش عفونی بیمارستان سجادیه تربت جام بستری هستند که حال یک نفر از آنها مساعد نیست.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون افزون بر چهار هزار و ۲۱۷ نفر در ۲ شهرستان صالح آباد و تربت جام به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد ۳۲۶ تن جان خود را از دست داده اند.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: طی شبانه روز گذشته ۲۴ بیمار قطعی مبتلا به این ویروس همه گیر در این شهرستان شناسایی شده اند.

افکار افزود: از مردم شیعه و اهل سنت این منطقه مرزی درخواست می کنیم با رعایت کردن دستورالعملهای بهداشتی به قطع زنجیره انتقال این ویروس کمک کنند.

وی به تزریق واکسن کرونا به سالمندان بالای ۸۰ سال این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: با شناسایی جامعه هدف سالمندان بالای ۸۰ سال در شهرستان تربت جام در مرحله نخست، تزریق ۱۰۰ درصد واکسن کرونای این افراد صورت گرفته است همچنین به ۵۰ درصد افراد بالای ۷۵ سال این شهرستان تزریق واکسن کووید ۱۹ انجام شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: همکاری عموم مردم در عمل به دستورهای بهداشتی پیشگیرانه ظرف چند هفته اخیر موجب شده است تا وضعیت شیوع ویروس کرونا در تربت‌جام از رنگ قرمز به رنگ زرد تغییر یافته و به سمت بهبودی نسبی حرکت کند و بدون شک اگر موازین بهداشتی در این شهرستان رعایت نشود شرایط و وضعیت این ویروس در این منطقه تغییر خواهد کرد که این خود نگران کننده است.

افکار ادامه داد: با این وجود هرگونه اجتماع به بهانه عروسی، عزاداری و یا هر عنوان دیگر همچنان ممنوع است و از شهروندان درخواست می‌شود ضمن رعایت اکید پروتکلهای بهداشتی پیشگیرانه، در صورت مشاهده هرگونه مراسم‌ جمعی مراتب را به فوریت به اطلاع مراجع قضایی برسانند.  

مرکز شهرستان ۲۴۰ هزار نفری تربت‌جام در فاصله ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.  

با فوت ۱۸۴ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۹ هزار و ۵۶۸ تن رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.