نخستین جلسه هم‌اندیشی بانوان فعال در عرصه اقتصادی استان به همت کانون زنان اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد.

ریل‌گذاری‌ها باید به سمت تولید باشد

رئیس هیئت مدیره کانون بازرگانی استان در این نشست هدف از سلسله نشست‌ها را رفع موانع تولید کارآفرینان، چالش‌ها، انتقادها و پیشنهادها در عملکرد تشکل‌ها اعلام کرد و گفت: خوشبختانه کانون بضاعت‌های لازم برای ورود و شناخت این فضا را دارد و می‌تواند در کنار کارآفرینان باشد.

مریم‌ سراج احمدی افزود: انباشت تولید و نبود امکان فروش، عدم برگزاری نمایشگاه‌ها به دلیل کرونا و نشناختن نمایشگاه‌های مجازی از مشکلات این روزهاست.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در حوزه فعالیت‌های اقتصادی نبود اطلاعات و آمار دقیق است، تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی به صورت کارگاه‌های زیرپله‌ای است و هنوز بانک اطلاعاتی دقیقی از فعالان اقتصادی در این زمینه وجود ندارد که همین موضوع سبب فرار مالیاتی بسیاری از آن‌ها نیز شده است.

وی اظهار کرد: متأسفانه به دلیل ضعف و نبود نظارت واقعی بازارهای جهانی را از دست داده‌ایم که امیدواریم با تلاش و تولیدات خوب، امکان و زمینه صادرات را فراهم آوریم؛ چراکه از دیرباز در بخش‌هایی چون فرش و صنایع دستی این امکان مهیا بوده و می‌توانیم با برندسازی دیگر کالاها این مسیر را به درستی ادامه دهیم.

دکتر نورالهدی پورعباس، عضو اصلی کانون بازرگانی استان نیز در این جلسه اظهار کرد: امسال سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام گرفته است و این شعار نشان می‌دهد که بیش از هر چیز نیازمند همدلی، همکاری و تلاش مضاعف هستیم تا ریل‌گذاری اقتصادی بتواند به سمت تولید حرکت کند زیرا مانع‌زدایی و پشتیبانی دو بال تولید هستند و تا زمانی که ما ندانیم‌ تولید چه مشکلاتی دارد، نمی‌توانیم برای رفع آن کاری انجام دهیم.

وی در ادامه درخصوص عدم موفقیت در کسب و کارهای خرد در دوران کرونا نیز گفت: یکی از دلایل عدم موفقیت‌ها را می‌توان نبود برنامه‌ریزی‌های مدیریتی دانست که نداشتن اطلاعات و تجربه در بحث‌های اقتصادی هم به آن اضافه شده و شرایط را تشدید کرده است.

او افزود: عوامل دیگری مانند نیروی انسانی، عدم مهارت‌های ارتباطی لازم، عدم یادگیری از شکست‌های گذشته، نادیده گرفتن نیازهای مشتری، نبود تنوع در کار، مشکلات مالی و... از این دست مشکلات است و همچنین عوامل بیرونی مانند بیکاری، بهره بالای وام و مباحث بازار فروش نیز از مشکلات پیش روی تولیدکننده است.

عضو اصلی این کانون هدف کانون زنان بازرگان خراسان رضوی را توانمندسازی بانوان در حوزه کسب و کار خرد اعلام کرد و افزود: می‌توان با آموزش و مشاوره راهکارهایی در راستای ارتقای کار بانوان ارائه دهیم‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.