گیلان - معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به فرارسیدن تعطیلات احتمال ورود مسافران به گیلان، اضافه کرد: از تماس با مسافرانی که به گیلان می آیند خودداری کنید و حتما ماسک بزنید.

واکسن زده ها ماسک را برندارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ، آبتین حیدرزاده ، با بیان اینکه روند بیماری کرونا در استان گیلان نسبتا نزولی است، اظهار کرد: هنوز نمی توانیم بگوییم که کرونا در جامعه وجود ندارد و حتما باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی از بستری شدن ۴۰ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر ۳۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال ۷۰ نفر وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم قرنطینه شدن افراد در تماس با بیماران، تصریح کرد: اطرافیان بیمارانی که تست کرونای آنان مثبت شده، حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند و تست دهند تا بیماری را پیش از اوج گرفتن خاموش کنیم.

وی با بیان اینکه تنها هشت درصد مردم گیلان واکسن کرونا را دریافت کردند، یادآور شد: تا زمانی که بخش عمده ای از جامعه واکسینه نشده اند، با برداشتن ماسک فاصله داریم.

معاون علوم پزشکی گیلان، همچنین از مردم خواست بدون نوبت به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند و گفت: افراد حتما به سامانه «salamat.gov.ir» مراجعه و براساس نوبت دهی و دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.