بجنورد- نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جر گلان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای جبران خسارت زلزله جاجرم و گرمه مصوبه‌ای نداشته است.

دولت برای جبران خسارت زلزله جاجرم و گرمه مصوبه‌ای نداشته است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از دفتر نماینده مردم خراسان شمالی، سید محمد پاک مهر به زلزله ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در شهرستان جاجرم و رمه اشاره کرد و اظهار داشت:حادثه زلزله اخیر ۵.۵ ریشتری در بخشی از میهن اسلامی در شهرستان‌های گرمه و جاجرم خراسان شمالی خسارات فراوان مالی به مردم نجیب و زحمت‌کش مناطق روستایی وارد کرد وزندگی معمولی آنان را مختل و دگرگون ساخت.

 وی افزود: انتظار است دولت و خصوصاً وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌ها جهت جبران و ترمیم خسارت وارده اقدام عاجل به عمل‌آورند که متأسفانه اقدامات فعلی کُند و مؤثر نبوده است به‌طوری‌که دولت مصوبه‌ای برای جبران خسارت نداشته است و این موضوع مورد گلایه شدید مردم منطقه واقع‌شده است.

گفتنی است ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری زلزله‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر و بیش از ۴۵ پس‌لرزه با بزرگی ۲.۵ و بیشتر در شهر سنخواست در شهرستان جاجرم به بیش از یک هزار واحد مسکونی که عمدتاً خشتی و گلی بودند خسارت زد که طبق ارزیابی‌های اولیه ۹۸۱ واحد مسکونی به‌طور ۱۰۰ درصد تخریب‌شده و نیازمند بازسازی هستند و ۵۲ واحد نیز تعمیراتی شناسایی شدند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.