همدان- سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد: به عنوان جمعی از نمایندگان شورای شهر همدان صراحتاً اعلام می‌داریم که طرح جامع همدان مورد تأیید نبوده و معتقدیم اجرای این طرح منافع عمومی را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

طرح جامع همدان مورد تأیید شورا نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌ عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ اکبر کاوسی‌امید اظهار کرد: ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۵ قرارداد طرح جامع شهر همدان بین اداره کل راه‌وشهرسازی استان همدان و مهندسین مشاور نقش جهان پارس منعقد شد و اکنون نیز مراحل پایانی تدوین را سپری می‌کند.

وی معتقد است: عدم تحقق اهداف طرح‌های جامع شهری در درازمدت، اثرات جبران‌ناپذیری را به ساختار کالبدی فضایی شهر وارد کرده و می‌تواند ابعاد مختلف زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار دهند؛ زیرا طرح جامع، سند بالادستی توسعه و نقشه راه آینده است.

کاوسی‌امید با توجه به ایرادات ساختاری موجود در طرح جامع، بسیاری از کارشناسان به تصمیمات آن انتقاد نکردند؛ افزود: طی بیش از یک سال گذشته در جلسات کارشناسی و رسانه‌های جمعی، ایرادات عدیده آن مطرح شده؛ اما اشکالات اساسی موجود در طرح باقی مانده است و مدیریت ارشد استان اراده جدی برای رفع آن ندارد.

وی ادامه داد: از بین رفتن اراضی مرغوب کشاورزی، بلاتکلیف گذاشتن برخی اراضی شهری، نبود مطالعه لازم برای ضوابط ارتفاعی و همچنین بلندمرتبه‌سازی، الحاق‌های بدون پشتوانه کارشناسی، عدم استفاده از ظرفیت بافت تاریخی، توجه نکردن به مسائل اقتصادی و اجتماعی و همچنین مشکلات ترافیکی شهر و حمل‌ونقل عمومی، ارائه نکردن راهکار برای رفع مشکلات موجود در مناطق توانمندسازی شهر و بسیاری از موضوعات دیگر صرفاً بخش کوچکی از ایرادات موجود در طرح هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.