معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: ۷۱ واحد پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی در شهرستان تربت حیدریه وجود دارد.

فعالیت ۷۱ واحد پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی در تربت حیدریه

به گزارش قدس آنلاین، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه از مزارع پرورش ماهیان سردآبی واقع در روستای حصار بخش بایگ این شهرستان بازدید نمود؛ حسین محمدی در حاشیه این بازدید گفت: در حال حاضر ۷۱ واحد پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع در شهرستان وجود دارد که با رهاسازی تعداد ۳۶۰ هزار قطعه بچه ماهی میزان ۳۲۱ تن تولید آبزیان حاصل شده که حدود ۸۶ درصد آن شامل ماهیان سردآبی و ۱۴ درصد آن ماهیان گرمابی بوده‌اند.

محمدی بیان کرد: ۴۲ درصد تولید ماهیان سردآبی شهرستان که معادل ۱۳۶ تن است در ۵ واحد مزرعه پرورش ماهی روستای حصار تولید شده است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه اظهار کرد: بخش بایگ و خصوصا روستای حصار با توجه به وجود رودخانه دائمی و چشمه‌های مناسب در آن و همچنین اقلیم مطلوب از پتانسیل بالایی در امر پرورش ماهیان سردآبی برخوردار است و ماهیان تولیدی در این مزارع از بالاترین کیفیت در سطح استان برخوردار هستند.

وی گفت: شهرستان تربت حیدریه علاوه بر تولید گوشت ماهی ظرفیت تولید یک میلیون و ۹۰۰هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا را نیز دارد که علاوه بر تامین نیاز شهرستان مازاد آن به بقیه شهرهای استان ارسال می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.