شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۳۰هزار واحدی مواجه شد.

 بیشترین رشد روزانه شاخص بورس در سال ۱۴۰۰ به ثبت رسید

قدس آنلاین؛ در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۶میلیارد و ۹۵۲میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵هزار و ۲۰۷میلیارد تومان در بیش از ۵۲۸هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۰هزار و ۱۳۱واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۳۹هزار و ۴۷۹واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع ملی مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، تولیدی فولاد سپید فراب کویر و سرمایه‌گذاری استان خوزستان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی متعادل و مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص‌های قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۷۸۰۷واحد، کل (هم‌وزن) ۲۴۶۲واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۵۹۰واحد، شاخص آزاد شناور ۳۲۵۱۷ واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۲۶۸۸۱ و ۴۴۳۸۷واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۲۸۹میلیون ورقه به‌ارزش ۲هزار و ۲۶میلیارد تومان در ۲۸۶هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۴۹واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۷۳۲واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب و بیمه پاسارگاد شد و در مقابل شرکت‌های صنعتی مینو، شیرپاستوریزه پگاه گلستان و مدیریت انرژی امید تابان هور بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.