ژنرال ارشد نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با اعتراف به شکست تل‌آویو در جنگ اخیر غزه از عدم توانایی و آمادگی ارتش این رژیم در آغاز یک جنگ منطقه‌ای و در آستانه فروپاشی قرار گرفتن نیروی زمینی آن خبر داد.

 ژنرال صهیونیست: اسرائیل آماده جنگ منطقه‌ای نیست؛ نیروی زمینی ما در حال فروپاشی است

قدس آنلاین: ژنرال «اسحاق بریک» از فرماندهان ارشد نیروهای ذخیره ارتش صهیونیستی با اشاره به شکست این رژیم طی تجاوز اخیرش به نوار غزه، طی یادداشتی تاکید کرد که ارتش اسرائیل برای آغاز یک جنگ منطقه‌ای آماده نیست و نیروی زمینی آن در آستانه فروپاشی است.

وی طی یادداشتی که در روزنامه عبری زبان «هاآرتص» منتشر شد، نوشت که اسرائیلی‌ها «در این ماه حقیقت تحقق سناریوی وحشت شرقی را چشیدند که فروپاشی کامل این نظریه که در جنگ‌ها می‌توان از طریق نیروی هوایی پیروز شد، را مجسم ساخت.»

این ژنرال صهیونیست اعتراف کرد که در جریان عملیات اخیر موسوم به «حارس الاسوار» علیه نوار غزه، تلاش شد تا این مفهوم و نظریه به ویژه از طریق ژنرال‌های بازنشسته‌ای که گاهی در شبکه‌های خبری به عنوان تحلیلگر حاضر می‌شوند، احیا شود.

وی افزود: «در این عملیات، اغلب هواپیماهای نیروی هوایی شرکت داشتند. زیر ساخت‌های حماس و جهاد اسلامی در غزه در شب و روز ویران شد و صدها پرواز عملیاتی انجام شد و هواپیماها، از هزاران مهمات دقیق که میلیاردها شِکِل [واحد پول رژیم صهیونیستی] برای اتاق‌های عملیات محدود میدانی هزینه داشت، استفاده کردند.»

در ادامه این یادداشت که ترجمه عربی آن در پایگاه خبری لبنانی «النشره» منتشر شد، آمده است: «با این وجود، [اسرائیل] در توقف روند شلیک موشک‌ها و خمپاره‌ها و حتی ورود به آتش‌بسی اجرایی شکست خورد. حماس و جهاد به شلیک موشک‌ها و خمپاره‌ها ادامه دادند به گونه‌ای که گویی به آنها چیزی اصابت نکرده است و به نظر می‌رسید که می‌توانند به این امر برای مدتی طولانی ادامه دهند.»

این مقام ارشد نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی افزود: «ما سالها از نیروی هوایی به عنوان بازوی راهبردی اسرائیل سخن گفته‌ایم و عملا نیز قدرت آن در برابر هواپیماهای دشمن مشهود و مزیت آن مشخص است. اما توانایی‌های آن در برابر موشک‌ها و خمپاره‌ها بسیار ناچیز است.»

وی افزود: «در سالهای اخیر، نیروی زمینی ارتش مورد اهمال، غفلت و زوال قرار گرفته است و اکنون در آستانه فروپاشی است. زیرا به نیروی هوایی به عنوان نیروی [واقعی] ارتش اسرائیل نگریسته می‌شد. این امر نتیجه یک منطق اشتباه است که می‌گوید می‌توان تنها به کمک نیروی هوایی، جنگ را بُرد و از تلفات جلوگیری کرد. اکنون ما هزینه بسیار بالای را برای این منطق می‌پردازیم.»

بریک تصریح کرد که در سایه انجام حملات هوایی بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و وارد آوردن خسارات سنگین به زیرساخت‌های نوار غزه و هدف قرار دادن فرماندهان مقاومت و منازلشان، جنبش حماس پایداری کرد و به شلیک موشک‌ها ادامه داد.

وی در تحلیل این وضعیت محور مقاومت در فلسطین نوشت: «حماس متوقف نشده است. ایدئولوژی منبع الهام آن است. در طول این حمله، سراسر کشور فلج شد و خسارات اقتصادی میلیارددلاری وارد شد که بخشی از آن به فلج شدن بخش بزرگی از اقتصاد صنعتی باز می‌گردد، هزینه هزاران بمب دقیق و هوشمندی که بر سر اهداف در غزه بسیار بالا بود.»

این فرمانده ارشد ارتش صهیونیست اعتراف کرد: حماس و جهاد اسلامی ما را مسخره کردند و به شلیک موشک‌های خود از جمله به سوی منطقه «گوش دان» ادامه دادند. این در حالی بود که نخست‌وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک اعلام کردند که آنها _غزه_ به سختی می‌توانند از ویرانی که ما موجب آن شدیم، رها شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.