مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از کشت نشایی خربزه برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.

آغاز کشت نشایی خربزه برای اولین بار در جوین

به گزارش قدس آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه کشت نشائی خربزه برای اولین بار در شهرستان جوین در سطح دو هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان کشت شده است، افزود: کاشت خربزه  به صورت نشایی علاوه بر کاهش مصرف آب و نهاده‌های مورد نیاز باعث افزایش بهره وری منابع آب و خاک خواهد شد.

علی اکبر قارزی عنوان کرد: محور توسعه در این شهرستان در بخش کشاورزی نهادینه شده است و شهرستان جوین با دارا بودن بالغ بر ۱۲ هزار بهره بردار در این بخش نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: با توجه به اینکه کشورمان در تحریم به سر می‌برد باید با قدم گذاشتن در مسیر خودکفایی در تولید محصولات به ویژه محصولات بخش کشاورزی که  امنیت غذایی را تامین می‌کند، گام برداریم که این نیز با به‌روز سازی سیستم‌های کاشت، داشت و برداشت نیز میسر می‌شود.

 وی کشت جالیز را به عنوان کشت بهاره جوین عنوان کرد و افزود: خربزه معمولا در شهرستان جوین در اردیبهشت و اوایل خرداد کشت و در اواخر تیر ماه و مرداد ماه برداشت می‌شود.

همچنین مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین اظهار کرد: کشت خربزه در این شهرستان هم به صورت نشا و هم به صورت مستقیم انجام می‌شود.

مریم حمیدی راد گفت: در روش کشت مرسوم که به صورت کشت مستقیم بذر است، کشاورزان با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو هستند و افزایش کیفیت محصول، کاهش مصرف آب، افزایش سطح زیر کشت، کاهش مصرف سموم و استفاده همزمان از روش‌های نوین آبیاری در کشاورزی از مهمترین مزایای کشت نشایی است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.